In fase 1 heb je oog voor de normale en afwijkende ontwikkeling van communicatie. Je krijgt ook inzicht in diagnostiek. Je leert verschillende testinstrumenten hanteren en resultaten interpreteren.
In fase 2 komt therapie aan bod. Hoe stel je een behandelplan op dat rekening houdt met de noden van de cliënt? Empathie, flexibiliteit en creativiteit zijn hierbij zeker een troef! Durf jezelf kritisch in vraag te stellen.
In fase 3 verscherp je je kennis, vaardigheden en attitudes en ga je aan de slag met complexe casussen.
In fase 4 ga je drie keer op stage. Ook de bachelorproef staat hier centraal. Na het verzamelen en verwerken van je onderzoeksgegevens, eindig je met een presentatie om trots op te zijn.
Hieronder vind je een overzicht van de vakken (onder voorbehoud van wijzigingen), met per vak het aantal studiepunten per fase. Studiepunten drukken uit hoeveel uren je gemiddeld nodig hebt om de leerstof te verwerken (incl. lessen). Reken voor 1 studiepunt ongeveer 25 à 30 uren.
- De belangrijkste vakken hebben we toegelicht in een blauwe tooltip.
- Wil je van élk vak de gedetailleerde inhoud kennen? Check dan de programmagids.
Fase
|
1
|
2
|
3
|
4
|
|
|
|
|
|
Diagnostiek
i
|
3
|
|
|
|
Therapie
|
|
5
|
|
|
|
|
|
|
|
Diagnostiek
i
|
4
|
|
|
|
Therapie
|
|
5
|
|
|
|
|
|
|
|
Diagnostiek
i
|
7
|
|
|
|
Therapie
|
|
6
|
|
|
|
|
|
|
|
Diagnostiek
i
|
|
3
|
|
|
Therapie
|
|
|
5
|
|
|
|
|
|
|
Diagnostiek
i
|
|
6
|
|
|
Therapie
|
|
|
6
|
|
|
|
|
|
|
Diagnostiek
i
|
|
6
|
|
|
Therapie
|
|
|
7
|
|
|
|
|
|
|
Dysphagia
|
|
|
3
|
|
Fase
|
1
|
2
|
3
|
4
|
|
|
|
|
|
Communicatieve ontwikkeling
i
|
6
|
|
|
|
Methodisch handelen
|
4
|
4
|
|
|
Klinisch wetenschappelijk handelen
|
|
5
|
5
|
|
Linguïstiek
i
|
5
|
|
|
|
Akoestiek
i
|
4
|
|
|
|
Anatomie en pathologie
i
|
6
|
|
|
|
Neuroanatomie en -pathologie
i
|
4
|
|
|
|
Psychologie en psychomotoriek
|
|
5
|
|
|
Neuropsychologie en psychopathologie
|
|
|
3
|
|
Ethiek en diversiteit
|
|
|
3
|
|
Pedagogie
|
|
|
3
|
|
|
|
|
|
|
Persoonlijke en professionele ontwikkeling
i
|
|
3
|
|
|
Schriftelijke communicatie
i
|
3
|
|
|
|
Mondelinge communicatie
i
|
|
|
3
|
|
|
|
|
|
1x5, 2x10
|
|
|
|
|
11
|
|
|
|
3x3
|
|
|
|
|
|
3
|