Studenten Tessa Geeraerts en Sandra Foriers leverden een leuk filmpje af over Earthing

22 april 2015

Dat Thomas More de zintuigen prikkelt is al langer geweten. Deze boutade werd door enkele studenten uit het keuzepracticum cultuur- en vrije tijd zeer letterlijk genomen.

Voor een tussentijdse opdracht dienden de studenten zich te verdiepen in één specifieke trend die net doorgebroken is of zal doorbreken in de komende maanden in de sector van het wellnesstoerisme. Er werd gevraagd om bij de uitwerking oog te hebben voor een aantal essentiële aspecten zoals: Wat houdt de trend juist in? Wie is/zijn de doelgroep/en? Hoe zou je deze trend in Vlaanderen of het buitenland kunnen vormgeven? Tot slot werd gevraagd om de gedetailleerde uitwerking op een originele manier voor te stellen aan de docent en de medestudenten.

Tessa Geeraerts en Sandra Foriers behandelden de trend 'Earthing' en leverden samen met een knappe presentatie ook een leuk filmpje af over Earthing. Ze koppelden hierbij praktijkgericht leren aan een stukje kritische onderzoeksjournalistiek. Twee elementen (praktijkgericht onderwijs en kritische ingesteldheid) die door de opleiding Toerisme- en recreatiemanagement van Thomas More hoog in het vaandel gedragen worden!

Bekijk hier het filmpje.