Als digital design & development agency, team of freelancer lijk je soms voor een onmogelijke opdracht te staan. Een race tegen de klok om de vraag van de opdrachtgever te matchen met een onderbouwde, haalbare en duurzame oplossing binnen het budget. Een uitstekende gebruikservaring (UX) is daarbij kritisch voor het succes van digitale producten zoals websites en apps.
Vandaag gebruiken digitale professionals generatieve AI om individuele werkprocessen te optimaliseren, zoals ideegeneratie, wireframing en codegeneratie. Maar deze gefragmenteerde aanpak volstaat niet. De uitdaging ligt in een geïntegreerde kennisdeling waarbij de gebruikersstem centraal staat. Tijdsdruk en beperkte onderzoekscapaciteiten belemmeren vaak diepgaand gebruikersonderzoek, waardoor waardevolle inzichten tussen onderzoek, ontwerp en ontwikkeling verloren gaan.
Artificiële intelligentie evolueert van passief gereedschap naar een actieve, strategische partner die digital design teams kan ondersteunen, verrijken en versterken. Met dit onderzoek willen we inzetten op AI-agents in die zelfstandig kunnen samenwerken, communiceren en complexe ontwerpuitdagingen efficiënter aanpakken.
Voor digitale bureaus, kmo’s en in-house teams
Voor freelancers of kleine studio’s
Voor eindklanten
Thomas More bereidt een TETRA-projectvoorstel voor rond Agentic UX en zoekt bedrijven (groot én klein) die willen meewerken:
Dit VLAIO-TETRA project loopt twee jaar en focust expliciet op Vlaamse ondernemingen die hun digitale productontwikkeling willen versterken door betere kennisintegratie.