Je hebt een idee, geen tijd om dat snel en efficiënt om te zetten naar een dynamische tekst? Maak kennis met het Experience.GenAI vormingsaanbod voor contentcreators, communicatie- en marketingprofessionals, waar we je AI-geletterdheid bijbrengen met praktische en doeltreffende tips en tricks.
De opleidingsreeks Straffe content schrijven met GenAI van het Expertisecentrum Duurzaam Ondernemen en Digitale Innovatie neemt je mee: van de basis van Large Language Models (LLM) tot concrete implementatie in de praktijk. Deze reeks is een mix van offline en online sessies, waar we samen op een fijne locatie of ontspannen achter je computer, dieper ingaan op de voordelen én risico's van GenAI.
Waarom Experience.GenAI?
Het Expertisecentrum Duurzaam Ondernemen en Digitale Innovatie voert al jaren diepgaand onderzoek naar (Gen)AI uit. We brengen deze kennis nu samen om ondernemingen te begeleiden in hun adoptie van GenAI en transformatie naar innovatie.
In een snel evoluerend digitaal landschap is stilstaan geen optie. Daarom voeren de lesgevers, naast deze jaarreeks, zelf ook nog – in samenwerking met ondernemingen – onderzoeken hoe deze hype/innovatie voor daadkrachtige transformatie kan zorgen. Hierdoor heb jij altijd toegang tot de meest actuele inzichten. De wisselwerking tussen ons praktijkgericht onderzoek en het werkveld garandeert direct toepasbare kennis voor jouw organisatie.
Schrijf je nu nog in voor deze investering in je digitale toekomst die je niet kunt missen.
donderdag 24 april - 12-13.30 uur - online
Wat leer je? ​
Generatieve AI lijkt soms magie, maar hoe werkt het écht? In deze masterclass duiken we in de basisprincipes van GenAI: hoe large language modellen zoals ChatGPT taal begrijpen en genereren, waar hun kracht én beperkingen liggen, hoe je er best mee in interactie gaat, en hoe je ze slim én ethisch inzet voor je communicatie en marketing.​
Voor wie? ​
Voor iedereen die een stevige basis wil leggen voor praktisch gebruik van GenAI of zijn of haar assumpties over large language modellen wil toetsen ​
Voorkennis?​
Geen voorkennis vereist! We starten bij het begin en leggen alles helder uit. ​
donderdag 26 juni - 12-13.30 uur - online
Wat leer je? ​
Prompting is de sleutel tot sterke AI-output. In deze masterclass leer je hoe je effectiever met AI ‘praat’ om betere en creatievere teksten te genereren. We gaan in op technieken zoals role-based prompting, iteratieve verfijning en het slim sturen van AI naar het gewenste resultaat.​
Voor wie? ​
Contentcreators, marketing- en communicatieprofessionals die GenAI als sparringpartner willen gebruiken in hun schrijfproces.​
Voorkennis?​
Basiskennis van ChatGPT of deelname aan de eerste Masterclass. Idealiter heb je ook toegang tot betalende versie van ChatGPT.
donderdag 2 oktober - 13-15 uur - Campus De Ham
Wat leer je? ​
Van ChatGPT, Claude en Copilot tot gespecialiseerde copywriting-AI’s: wat is het scala aan GenAI tools waarmee je aan de slag kan en hoe maak je hierin een keuze? In deze sessie nodigen we je uit in ons testlabo en experimenteren we met verschillende generatieve AI-tools die je kunnen helpen bij het schrijven van blogs, social posts, advertenties en meer. Je ervaart hoe je AI inzet als assistent zonder je eigen stijl en creativiteit te verliezen.​
Voor wie? ​
Contentcreators, marketing- en communicatieprofessionals die praktische ervaring willen opdoen met verschillende GenAI-schrijftools.​
Voorkennis?​
Enige ervaring met AI-gestuurde tekstgeneratie of deelname aan Masterclass 2 is aanbevolen.
donderdag 11 december - 14-18 uur - Campus De Vest
Wat leer je? ​
AI kan geweldige content genereren, maar hoe zorg je ervoor dat die écht raakt bij je doelgroep? In deze masterclass leer je hoe je AI inzet voor gepersonaliseerde communicatie, hoe je tone-of-voice en merkconsistentie bewaakt, en hoe je AI combineert met je eigen strategisch inzicht in je publiek. We delen inzichten uit eigen onderzoek en nodigen deskundigen uit die hun praktische tips & tricks met je delen vanuit hun eigen praktijkervaring.​
Voor wie? ​
Marketeers en communicatiespecialisten die AI willen inzetten om hun boodschap te verfijnen en effectiever te communiceren met verschillende doelgroepen.​
Voorkennis?​
Ervaring met AI-contentcreatie (zoals behandeld in Masterclass 3) is een plus, maar niet noodzakelijk.
Lizzy Bleumers is gebruikersonderzoeker sinds 2008. Zo kan ze haar nieuwsgierigheid botvieren in nieuwe digitale technologie en hoe we hiermee omgaan, en inzetten voor betere digitale toepassingen in media, entertainment en educatie.
Sven is als business developer, onderzoeker en docent gepassioneerd op zoek naar samenwerking rond thema’s binnen duurzaam ondernemen en digitale innovatie. Contacteer hem gerust als je wil ontdekken hoe we kunnen samenwerken.
Eulaly is onderzoeker bij het expertisecentrum Duurzaam Ondernemen en Digitale Innovatie. Hier focust ze op de mogelijkheden om Generatieve AI-toepassingen in te zetten voor efficiëntere en effectieve doelgroepcommunicatie.
Joeri Dehouwer is onderzoeker Digital Media Experiences met een passie voor game design, creativiteit, co-creatie en trendwatching. De toekomst is er al, je moet hem alleen leren zien!