Ga naar de hoofdinhoud
Publicatie

Nieuw artikel over kennisrijke curricula!

Sleutel tot diep leren en complexe vaardigheden

Binnen het Expertisecentrum Onderwijs en Leren is recent een nieuw wetenschappelijk artikel verschenen in het gerenommeerde tijdschrift Learning and Individual Differences.

The role of knowledge-rich curricula in promoting deep thinking and complex skill acquisition

Dit peer-reviewed wetenschappelijk artikel van Claudio Vanhees, Jasper Nijlunsing, Daniel Muijs, Nuno Crato, Michiel Wils, Dylan Wiliam, Tim Surma en Paul A. Kirschner werpt een diepgaande blik op de kracht van kennisrijke leerplannen binnen het onderwijs. 

Belangrijkste bevindingen:

  • De breedte en diepte van de voorkennis van leerlingen is bepalend voor hun leerproces.
  • Individuele verschillen in voorkennis zijn bij de start van het leerplichtonderwijs vaak aanzienlijk.
  • Kennisopbouw vormt het centrale uitgangspunt in kennisrijke curricula.
  • Kennisrijke curricula zijn inhoudsrijk, coherent en helder geformuleerd.
  • Een systematische opbouw van kennis op school bevordert diepgaand leren en de ontwikkeling van complexe vaardigheden.

Gratis toegankelijk

Het volledige artikel is de komende 50 dagen gratis te lezen via onderstaande link:

Lees hier het artikel.

Vragen? Aarzel niet om ons te contacteren!

dots

Laat je gegevens achter om op de hoogte te blijven van ons werk

Inschrijven

Projecten