Samen met VRT en MediaNet Vlaanderen brengen we de Vlaamse media-innovatienoden in kaart en ondersteunen we start-ups om door te groeien in het Vlaamse media-ecosysteem.
Seeds and Growth for Media wil een duidelijk groeipad voor jonge, doorstartende mediabedrijven en start-ups/scale-ups organiseren door de verschillende schakels in het huidige ecosysteem nog beter op mekaar af te stemmen. Daarbij spelen we in op de actuele innovatienoden en -behoeften van Vlaamse mediabedrijven. Vanuit Thomas More brengen we deze noden in kaart via kwalitatief en kwantitatief onderzoek. Daarnaast ondersteunen we opstartende tech-bedrijven met onze technische expertise binnen onze Experience Hub.
Om deze uitdagingen te realiseren wil Seeds & Growth for Media inzetten op 4 concrete doelstellingen, die in lijn liggen met het typisch incubatie- en acceleratiepad voor innovaties:
Thomas More zal jaarlijks de actuele innovatienoden binnen het Vlaamse medialandschap in kaart brengen door wetenschappelijk onderbouwd kwalitatief en kwantitatief onderzoek.
Op deze manier kunnen wij en de andere project partners gericht werken op de juiste innovatiebehoeften binnen de sector en kunnen we de meest relevante workshops en inspiratiesessies geven die aansluiten bij deze échte noden.
Daarnaast zal Thomas more jaarlijks minimaal 2 technische startups actief ondersteunen op technisch en business vlak via onze expertise binnen de Experience Hub.
Tenslotte meten we ook de maatschappelijke en economische impact van het Seeds & Growth for Media project via een gestructureerde en onderbouwde aanpak.
Dit zijn de concrete doelstellingen en resultaten die we, samen met onze projectpartners, willen bereiken:
Sven is als business developer, onderzoeker en docent gepassioneerd op zoek naar samenwerking rond thema’s binnen duurzaam ondernemen en digitale innovatie. Contacteer hem gerust als je wil ontdekken hoe we kunnen samenwerken.
Shadi is onderzoeker bij het expertisecentrum Duurzaam Ondernemen en Digitale Innovatie. Met een achtergrond in service design onderzoekt ze zowel gebruikersgedrag als marktbehoeften m.b.t. technologieën en opkomende ervaringen in media en marketing.
Tijdens zijn masteropleiding in de communicatiewetenschappen specialiseerde Ferre Vandervreken zich in media-onderzoek. Na tien jaar bij de studiedienst van de VRT komt hij nu het expertisecentrum Duurzaam Ondernemen en Digitale Innovatie versterken.
Joeri Dehouwer is onderzoeker Digital Media Experiences met een passie voor game design, creativiteit, co-creatie en trendwatching. De toekomst is er al, je moet hem alleen leren zien!