Ga naar de hoofdinhoud
Graduaat

Marketing- en Communicatiesupport

Geel

Nederlands

Ook beschikbaar in:

Organiseer events, lanceer reclamecampagnes, boost marketingresultaten

  • Jij vindt communicatie, digital marketing en events interessant.
  • Achter een bureau zitten? Niets voor jou. Jij wil afwisseling.
  • In deze studie ontdek je de laatste marketing- en communicatietechnieken.
  • Grafisch design, sociale media, eventorganisatie: alles komt aan bod.
  • Afgestudeerd? Dan kan je aan de slag in alle sectoren.
  • Je kan bijvoorbeeld gaan werken als marketing- of communicatiemedewerker.
  • Ook mogelijk: een job als marktonderzoeker of digital marketeer.
  • Je vindt sowieso werk. Want bedrijven zoeken continu nieuwe marketing- of communicatiecollega’s.
student geeft een presentatie over haar marketing
checkered

De job van je leven

Bekijk onze verschillende trajecten

Marketing- en Communicatiesupport in avondonderwijs

  • Volg je deze opleiding in een deeltijds traject in avondonderwijs? Dan kan je in drie jaar je studie afronden.
  • Je neemt dan 120 studiepunten op, verdeeld over drie fases.
  • Je volgt les in avond- en weekendonderwijs.
  • Je hebt les op 2 weekavonden en op zaterdagvoormiddag.
  • Al in je eerste jaar werk je aan projecten voor echte bedrijven.
  • In je tweede jaar kies je een specialisatie: marketing of communicatie en zet je de eerste stappen in het werkplekleren.
  • In je derde jaar werk je zelfstandig projecten uit op de werkplek.
  • Verder studeren? Je kan altijd nog een bachelordiploma behalen (in minder tijd dan normaal).

Praktische informatie

  • Duur

    3 jaar (deeltijds)

  • Studiepunten

    180

  • Toelatingsvoorwaarden

    Bekijk de diplomavoorwaarden voor bachelors en graduaten.

  • Waar

    Op de campus

  • Inschrijvingsgeld

Programma

  • Fase 1 |Je leert de sector verkennen via gastsprekers, bedrijfsbezoeken en hoorcolleges.Je leert om met een professionele houding deel te nemen aan de lessen en de bezoeken. Je weet wat een job binnen de marketing- en communicatiesector inhoudt en je weet in welke omstandigheden deze job wordt uitgevoerd.
  • Fase 2 | Je maakt kennis met marketing- en communicatieactiviteiten en functies uit de specialisaties.Je hebt voldoende inzicht in de verschillende bedrijven, de specialisaties en jezelf zodat je een keuze kan maken voor de specialisatie die het best bij je past én waarin je jezelf nog wil verdiepen.
  • Fase 3 | In de laatste fase van je opleiding ligt de nadruk op het werkplekleren. In de afstudeerrichting marketingsupport doe je het werkplekleren in een marketingbureau. In de afstudeerrichting communicatiesupport doe je het werkplekleren in een communicatiebureau. Werkplekleren op je eigen werkplek is mogelijk.

Hieronder vind je een overzicht van de vakken (onder voorbehoud van wijzigingen), met per vak het aantal studiepunten per fase. Studiepunten drukken uit hoeveel uren je gemiddeld nodig hebt om de leerstof te verwerken (incl. lessen). Reken voor 1 studiepunt ongeveer 25 à 30 uren.

  • De belangrijkste vakken hebben we toegelicht in een blauwe tooltip.
  • Wil je van élk vak de gedetailleerde inhoud kennen? Check dan de programmagids.
Fase 1 2 3
Semester 1 2 3 4 5 6
GEMEENSCHAPPELIJK
PROFESSIONEEL HANDELEN
Communicatievaardigheden 4 3
Grafisch design 5
Talentontwikkeling 3
Internationale communicatie 3 3
Office tools 4
Rekenvaardigheden 3
Financieel beheer 4
MARKETING
Inleiding marketing 4
Marktonderzoek 4
E-commerce 3
COMMUNICATIE
Sociale media 4
Project eventorganisatie 5
Corporate communication 3
Fase 1 2 3
Digital marketing 3
Marketingcommunicatie 3
INTEGRALE PRAKTIJKLEERLIJN
Verkenning van de sector 5
Projecten voor het werkveld marketing 5
Projecten voor het werkveld communicatie 5
KEUZETRAJECT MARKETING
Commercial skills 3
Customer support 4
Cases marketing 3
Verkenning van de specialisatie marketing 7
Projecten in het werkveld marketing 14 13
KEUZETRAJECT COMMUNICATIE
Copywriting 4
Internationale communicatie 4 4
Verkenning van de specialisatie communicatie 7
Projecten in het werkveld communicatie 14 13

Download

voorbeeldrooster/studiemateriaal

voorbeeldrooster voor fase 1
.pdf
Download

Wil je deze opleiding starten in februari? Neem contact op met de trajectcoördinator.

Onze troeven

Brede opleiding

Veel aandacht gaat naar de veranderende marktomstandigheden. Vernieuwingen onder invloed van het online gebeuren en social media worden geïntegreerd in deze opleiding.

Praktische opleiding

Alles wordt uitvoerig geïllustreerd met praktische, bruikbare en herkenbare situaties die niet alleen aangeven wat een marketing- of communicatiemedewerker moet doen, maar ook hoe je dat het best kan doen.

Internationale werkplekken

De opleiding geeft studenten kansen om zich professioneel te vormen en persoonlijk te groeien in een multinationale omgeving.

In de praktijk

Werkplekleren is één van de grote troeven van de opleiding.
Reeds vanaf fase 1 werk je aan projecten die van eerder ’klein en eenvoudig’ evolueren naar een uitgewerkt praktijkvoorbeeld in je afstudeerproject. Door de nauwe samenwerking met lokale KMO’s en organisaties krijg je praktijkervaring mee en blijft de opleiding up to date. Je werkt mee aan projecten in het werkveld. Is je eigen dagdagelijkse werkplek geschikt, dan kan je het werkplekleren doen op je eigen werkplek.

student geeft een presentatie over haar marketing

Go international

Tevens krijg je de mogelijkheid tijdens je opleiding om je horizonten te verruimen in een internationale context via een internationaal uitwisselingsproject of een buitenlandse stage.

Studenten klaar voor vertrek in Centraal Station

Persoonlijke begeleiding

Als startende student krijg je een mentor toegewezen. Hij zal jou wegwijs maken op de campus en in de opleiding, zodat je snel startklaar bent en gemotiveerd aan de slag kan! De mentor is ook jullie vertrouwenspersoon waarbij je terecht kan voor allerlei vragen. 

Zit je nog met vragen?

Trajectcoördinator

Judy Van den Putte

Voor al jouw vragen over de opleiding.

judy.vandenputte@thomasmore.be

Aan het woord: onze studenten vertellen

Studeren in Geel

Een brede keuze opleidingen, gezelligheid troef en een straffe kotcommunity, dat is Campus Geel. De campus ligt midden in het groen en toch niet ver van het centrum. Tussen het station en de campus rijdt een pendelbus met een  dienstregeling die is afgestemd op het lesrooster. Makkelijker kan niet! 'En hoe zit het met het studentenleven in Geel?' horen we je vragen. Aan animo en activiteiten geen gebrek. Met 700 kotstudenten en heel wat hyperactieve studentenverenigingen is Geel dé perfecte locatie voor een onvergetelijke studententijd!

Campus Geel Thomas More
zigzag

Overtuigd? Schrijf je in!

Inschrijven

Ook interessant

Afstudeerrichting van de Professionele bachelor Bedrijfsmanagement

Marketing

Vlot, creatief en ondernemend? Help merken en producten de markt veroveren.

Keuzetraject van de Professionele bachelor Organisatie en Management

Communicatie en Creatie

Gefascineerd door digitale en creatieve media?
Keuzetraject van de Professionele bachelor Organisatie en Management

Events en Creatie

Organisatietalent? Dat rijmt met 'event'.
Keuzetraject van de afstudeerrichting Commerciële Communicatie van de Professionele bachelor Communicatie

Brand Building en Content Creation

Een sterk merk, daaraan werken, dat motiveert je.

Keuzetraject van de afstudeerrichting Commerciële Communicatie van de Professionele bachelor Communicatie

Digital Performance

Ga je online even hard als offline?

Afstudeerrichting van de Professionele bachelor Communicatie

Event, Concept en Organisatie

Word jij gelukkig van organiseren en plannen?
Keuzetraject van de afstudeerrichting Public Relations en Voorlichting van de Professionele bachelor Communicatie

PR & Media Influencer

Ben jij het strategisch denkende PR-talent voor event-, marketing- en communicatiebureaus, mediabedrijven, pr-agentschappen, …?
Keuzetraject van de afstudeerrichting Public Relations en Voorlichting van de Professionele bachelor Communicatie

Woordvoerder

Rad van tong, scherp van pen? Hou het hoof koel en neem het woord!

#businessgeel