Ga naar de hoofdinhoud
Keuzetraject van de Professionele bachelor Communicatie

Creative Brand Communication

Mechelen

Nederlands

Ook beschikbaar in:

Laat creatieve ideeën knallen!

  • Heb jij een creatieve mindset, een oog voor stijl en een passie voor sterke verhalen? Bij het keuzetraject Creative Brand Communication ontdek je hoe je merkcampagnes ontwikkelt die meer doen dan alleen een product verkopen. 
  • Hier leer je hoe je strategie, creativiteit, design en technologie samenbrengt om verhalen te vertellen die écht impact maken. 
  • Je leert een merk, product en doelgroep diepgaand te analyseren en vertaalt deze inzichten naar krachtige content met een onderscheidende visuele identiteit.
  • Je ontdekt hoe slimme tools en AI je helpen om analyses te maken, trends te signaleren en campagnes visueel effectiever te maken. Je brengt alle partijen samen en zet iedereen op koers richting het gedroomde resultaat. 
  • Je werkt voor uitdagende merken zoals IKEA, Kringwinkel en de Red Flames of helpt start ups te groeien met een ijzersterk communicatieplan. Je bouwt met andere woorden aan merken, van het eerste idee tot de uitvoering van een volledige campagne.  
  • Na je opleiding kan je aan de slag in reclame-, marketing- en  communicatiebureaus, mediabedrijven, pr-agentschappen ...
  • Maar ook verder studeren kan perfect. Na je opleiding ben je helemaal voorbereid op een schakeljaar naar een master.

DE JOB VAN JE LEVEN

Bekijk onze verschillende trajecten

Creative Brand Communication

  • Volg je deze opleiding in een voltijds traject? Dan kan je in drie jaar je studie afronden.
  • Je neemt 180 studiepunten op, verdeeld over drie fases.
  • Je volgt tijdens de week les in dagonderwijs.
  • Verwacht je ook aan gastsprekers, bedrijfsbezoeken en boeiende projecten.
  • In je laatste fase loop je stage in het binnen- of buitenland. Tijdens het academiejaar of in de zomer? Kan allebei.
  • Na je opleiding ben je helemaal klaar voor een job. Of om verder te studeren. Kies een extra afstudeerrichting. Of schakel naar een master bijvoorbeeld.

 

Praktische informatie

  • Duur

    3 jaar (voltijds)

  • Studiepunten

    180

  • Waar

    Op de campus

Programma

  • Fase 1 en fase 2 zijn gemeenschappelijk voor alle studenten. In fase 3 kies je dan één van de vier keuzetrajecten: Creative Brand Communication, Digital Communication & AI, PR & Media Influencer of Event & Experience.
  • De vakken in fase 1 en 2 plaatsen we in 3 leerdomeinen: Marketingcommunicatie, Corporate Communicatie en Event Communicatie, ondersteund door 2 leerlijnen: Inspiratie & Creatie en Professionele Communicatieskills. Op deze manier krijg je een duidelijke opbouw van vakken naar de keuzetrajecten en kan je een goede keuze maken op het einde van fase 2.
  • Fase 1 legt de fundamenten voor de praktijkvakken die van jou een echte communicatieheld maken. Strategie, stijlen en trends komen aan bod. Je creatief talent bloeit verder open, je werkt je eerste concepten uit voor de vakken event, reclame en corporate communicatie. Tijdens het Inspiratie Lab Communicatie ga je aan de slag voor echte klanten.
  • Tijdens fase 2 bouw je verder aan je communicatiefundamenten. Je ontdekt hoe je een succesvol crossmediaal verhaal uitwerkt en hoe je dat slim presenteert aan de klant. Tijdens het ambitieuze project Impact Lab sta je met beide voeten in de praktijk. In opdracht van een bedrijf of organisatie werk je een volledige campagne uit. Of je werkt in dat lab voor ons intern communicatiebureau, After Five. Na fase twee heb je een stevige basis gelegd en weet je waar jouw talenten liggen. 
  • Je derde opleidingsjaar (fase 3) vormt, met nog meer praktijk en specialisatie, de kers op de taart. In het keuzetraject Creative Brand Communication neem je deel aan Expert Classes van toppers uit de Belgische reclamewereld. We reiken jou in je derde fase kennis én handvaten aan om van jou een specialist in merkencommunicatie te maken.

Hieronder vind je een overzicht van de vakken (onder voorbehoud van wijzigingen), met per vak het aantal studiepunten per fase. Studiepunten drukken uit hoeveel uren je gemiddeld nodig hebt om de leerstof te verwerken (incl. lessen). Reken voor 1 studiepunt ongeveer 25 à 30 uren.

  • De belangrijkste vakken hebben we toegelicht in een blauwe tooltip.
Fase 1 2 3
Leerdomein Marketingcommunicatie
Marketing i 3
Marketingcommunicatie 3
Kritisch denken, onderzoeksvaardigheden & AI 3
Digitale Marketing 3
Keuzevak: Consumentenpsychologie 3
Strategische merkcommunicatie 3
Touchpointstrategie & Mediaplanning 3
Content Marketing 3
Digitaal Adverteren 3
Leerdomein Corporate Communicatie
Corporate Communicatie i 3
Economie 3
Keuzevak: Lifestyle & Media 3
PR & Overheidscommunicatie 3
Duurzaamheidscommunicatie 3
Medialandschap & strategie 3
Leerdomein eventcommunicatie
Event Basics i 3
Keuzevak: Behind the scenes 3
Event als marketinginstrument 3
World of Events 3
Keuzevak: Startfestival Thomas More 3
Ondersteunend leerdomein: Inspiratie & Creatie
Visual Design Essentials 3
Adobe Creative Tools 3
Audio en Video 1 i 3
Fase 1 2 3
Pop Culture Creativity 3
Trendwatching i 3
Inspiratielab communicatie 6
Creative Thinking 3
Visual Design Creation 3
Audio en Video 2 3
Impact Lab 6
Ondersteunend leerdomein: Professionele Communicatieskills
Français 1: Formation de base 3
Professionele Communicatie i 3
Français 2: Présentations et discussions 3
English 1: Professional Profiling 3
Personal Branding & Portfolio 3
Français 3: On en parle dans les médias 3
English 2: Media proficiency 3
Presenteren & schrijven met impact 3
Creatief schrijven & Storytelling 3
Keuzevakken Fase 2 - kies 6 studiepunten op jaarbasis i 6
Fase 3: Keuzetraject Creative Brand Communication
Pitch Creative Brand Communication i 9
Expert Classes Creative Brand Communication i 6
Expert Skills Creative Brand Communication 6
Mediarecht & Ethiek 3
Digital Certificates 3
Keuzevak: Français, la communication professionelle 3
Keuzevak: Professional English 3
Stage Creative Brand Communication i 30

Download

voorbeeldrooster/studiemateriaal

COM-Voorbeeldrooster.pdf
.pdf
Downloaden

Wil je deze opleiding starten in februari? Dat kan! Neem contact op met de opleidingsmanager of de studietrajectbegeleider.

Onze troeven

Je houdt van merken en hun verhaal

Je leert de identiteit van een merk vertalen naar een feilloze communicatiestrategie. Klassieke en digitale media weet je creatief én strategisch te gebruiken. Bovendien ontwikkel je een overtuigende manier om je verhaal aan de klant te presenteren en te motiveren.

Ga viraal met creatieve content

We helpen je om je creativiteit optimaal te laten renderen. Je krijgt de taal onder de knie die strategen, vormgevers, copywriters, fotografen, digital creatives en audiovisuele producers spreken.

M/V/X met talent

Branding, campagnes, organisatie & planning, merkstrategie en productie. Je kan aan de slag in vele verschillende domeinen. Reclame-, marketing en communicatiebureaus maar ook profit en social profit organisaties ontvangen je met open armen.

 

 

In de praktijk

Jij beslist welke stage jou het beste ligt! Doe 15 weken voltijdse ervaring op tijdens stage. In binnen- of buitenland. Jij kiest zelf. Kijk in onze rijke stagedatabank, ga voor je droombedrijf of bureau en get to work. Leren was nog nooit zo boeiend!

De meeste stages lopen tussen februari en juni. Maar je kan ook kiezen voor een zomerstage, zodat je ervaring op doet tijdens de grote vakantie. Zweet nog wat extra tijdens de zomer en zie je kansen op een mooie job stijgen.

Go international

The sky is the limit! Sla je vleugels uit en vlieg voor het vak Internationaal Project bijvoorbeeld naar Londen, Rome of Barcelona. Gewoon. Voor een conferentie, het bijwonen van lessen bij een partnerschool of een stevige verkenning van de stad.

Stage tijdens de zomer? Kies voor een korte (Franse) zomerstage.

Liever een semester in het buitenland studeren? Ook dat kan! Volg les in een Europese partnerschool of university college. Trek naar Frankrijk, Nederland, Finland, Spanje, Portugal of Hongarije.

Of vertrek in het derde jaar op buitenlandse stage. Van Peru tot Shanghai. Van Zeeland tot Nieuw-Zeeland. De wereld is jouw speeltuin. Bon voyage!

Studenten klaar voor vertrek in Centraal Station

Persoonlijke begeleiding

Op de onthaaldag leer je de opleiding, je medestudenten en docenten kennen. Je krijgt eveneens een trajectbegeleider toegewezen: deze docent volgt je gedurende je hele traject. Voor inhoudelijke vragen kan je overigens bij al je docenten aankloppen. De drempel student-docent is er laag.

 

 

Zit je nog met vragen?

Opleidingsmanager

Bert Van den Broeck

Voor al je vragen over de opleiding.

bert.vandenbroeck@thomasmore.be +32 473 99 35 63
Trajectcoördinator

Greet Wachters

Voor al je vragen over het traject.

greet.wachters@thomasmore.be
Studietrajectbegeleider

Ynte De Maeyer

Voor al je vragen over een aangepast studietraject.

ynte.demaeyer@thomasmore.be
Inclusiecoördinator

Lut Goovaerts

Voor al je vragen over studie- en examenfaciliteiten.

lut.goovaerts@thomasmore.be +32 496 07 35 00

Aan het woord: onze studenten vertellen

Studeren in Mechelen

Mechelen is hip en happening. Een stad op studentenmaat. Met een cappuccino on the go van het station naar de campus. Na je examen lunchen in de zon en nog eventjes langs de winkel. Terug het leercentrum in om te studeren, boeken snel afzetten op kot en je kunt vertrekken om te gaan feesten! In Mechelen is alles dichtbij. #2800love, inderdaad!

Ontdek alles over onze campussen in Mechelen.
Campus De Vest aan de Dijle
zigzag

Overtuigd? Schrijf je in!

Inschrijven

Ook interessant

Keuzetraject van de Professionele bachelor Communicatie

Digital Communication & AI

Ga je online even hard als offline?

Keuzetraject van de Professionele bachelor Communicatie

Event & Experience

Word jij gelukkig van organiseren en plannen?

Keuzetraject van de Professionele bachelor Communicatie

PR & Media Influencer

Ben jij het strategisch denkende PR-talent voor event-, marketing- en communicatiebureaus, mediabedrijven, pr-agentschappen, …?

#communicatiemanagement