Ga naar de hoofdinhoud
Keuzetraject van de Professionele bachelor Communicatie

Creative Brand Communication

Mechelen

Nederlands

Ook beschikbaar in:

Laat creatieve ideeën knallen!

  • Heb jij een creatieve mindset, een oog voor stijl en een passie voor sterke verhalen? Bij het keuzetraject Creative Brand Communication ontdek je hoe je merkcampagnes ontwikkelt die meer doen dan alleen een product verkopen. 
  • Hier leer je hoe je strategie, creativiteit, design en technologie samenbrengt om verhalen te vertellen die écht impact maken. 
  • Je leert een merk, product en doelgroep diepgaand te analyseren en vertaalt deze inzichten naar krachtige content met een onderscheidende visuele identiteit.
  • Je ontdekt hoe slimme tools en AI je helpen om analyses te maken, trends te signaleren en campagnes visueel effectiever te maken. Je brengt alle partijen samen en zet iedereen op koers richting het gedroomde resultaat. 
  • Je werkt voor uitdagende merken zoals IKEA, Kringwinkel en de Red Flames of helpt start ups te groeien met een ijzersterk communicatieplan. Je bouwt met andere woorden aan merken, van het eerste idee tot de uitvoering van een volledige campagne.  
  • Na je opleiding kan je aan de slag in reclame-, marketing- en  communicatiebureaus, mediabedrijven, pr-agentschappen ...
  • Maar ook verder studeren kan perfect. Na je opleiding ben je helemaal voorbereid op een schakeljaar naar een master.

DE JOB VAN JE LEVEN

Bekijk onze verschillende trajecten

Creative Brand Communication in verkort traject

  • Heb je al een bachelor Journalistiek, Media en Entertainment Business, KMO-management, Grafische en digitale media, Office Management of Toerisme en Recreatiemanagement? Of een master Communicatiewetenschappen, Meertalige Communicatie en Bedrijfscommunicatie? Dan kan je via het verkort traject een diploma Communicatie behalen.*
  • Je specialiseert in Creative Brand Communication.
  • Je neemt 66 studiepunten op, verdeeld over één academiejaar.
  • Je volgt tijdens de week les in dagonderwijs.
  • Tijdens het eerste semester neem je deel aan een communicatiepitch voor een groot bedrijf, merk of organisatie met coaching van docenten en professionals uit het werkveld.
  • Tijdens het tweede semester doe je een stage van 15 weken.

* Heb je een ander diploma? Dan kan je met studietrajectbegeleider bekijken wat er mogelijk is.

Praktische informatie

  • Duur

    1 jaar (voltijds)

  • Studiepunten

    66

  • Waar

    Op de campus

Programma

Dit verkort traject bestaat uit 66 studiepunten. 
Je opleiding bestaat uit 24 lesweken, verspreid over één academiejaar.
Tijdens het eerste semester neem je deel aan een communicatiepitch voor een groot bedrijf, merk of organisatie met coaching van docenten en professionals uit het werkveld. Daarnaast krijg je in “Expert Classes” en “Expert Skills” lessen en workshops van professionals uit het werkveld, toegepast op het domein van dit keuzetraject. 
Tijdens het tweede semester doe je een stage van 15 weken, gelinkt aan dit keuzetraject.

Hieronder vind je een overzicht van de vakken (onder voorbehoud van wijzigingen), met per vak het aantal studiepunten per fase. Studiepunten drukken uit hoeveel uren je gemiddeld nodig hebt om de leerstof te verwerken (incl. lessen). Reken voor 1 studiepunt ongeveer 25 à 30 uren.

  • De belangrijkste vakken hebben we toegelicht in een blauwe tooltip.
Fase 1
Basismodule
Strategische merkcommunicatie 3
Touchpointstrategie & Mediaplanning 3
Keuzevakken Inspiratie & Creatie - Kies 6 studiepunten
Adobe Creative Tools 3
Visual Design Creation 3
Audio en Video 1 3
Audio en Video 2 3
Creative Thinking 3
Presenteren & Schrijven met Impact 3
Fase 1
Keuzetraject Creative Brand Communication
Pitch Creative Brand Communication i 9
Expert Classes Creative Brand Communication i 6
Expert Skills Creative Brand Communication 6
Digital Certificates 3
Stage Creative Brand Communication i 30

Download

voorbeeldrooster/studiemateriaal

voorbeeldrooster voor fase 1
.pdf
Downloaden
Deze opleiding start niet in februari.

Onze troeven

Je houdt van merken en hun verhaal

Je leert de identiteit van een merk vertalen naar een feilloze communicatiestrategie. Klassieke en digitale media weet je creatief én strategisch te gebruiken. Bovendien ontwikkel je een overtuigende manier om je verhaal aan de klant te presenteren en te motiveren.

Ga viraal met creatieve content

We helpen je om je creativiteit optimaal te laten renderen. Je krijgt de taal onder de knie die strategen, vormgevers, copywriters, fotografen, digital creatives en audiovisuele producers spreken.

M/V/X met talent

Branding, campagnes, organisatie & planning, merkstrategie en productie. Je kan aan de slag in vele verschillende domeinen. Reclame-, marketing en communicatiebureaus maar ook profit en social profit organisaties ontvangen je met open armen.

 

 

In de praktijk

Het praktijkgerichte project Pitch, je stage ... Je eerste werkervaring voor echte opdrachtgevers doe je al op tijdens je opleiding. Eens dit extra diploma op zak, voel jij je dus 100% thuis in de snel veranderende communicatiewereld. En dankzij onze Expert Classes weet je wat er vandaag en morgen hot and happening is. Helemaal klaar voor je droomjob dus!

Jij beslist welke stage jou het beste ligt. Doe 15 weken voltijdse ervaring op tijdens een stage gelinkt aan je specialisatie (voor het afstudeertraject Event, Concept en Organisatie is dit 12 weken).

In binnen- of buitenland.

 

Go international

Vertrek tijdens het tweede semester op buitenlandse stage. Van Peru tot Shanghai. Van Zeeland tot Nieuw-Zeeland. De wereld is jouw speeltuin. Bon voyage!

Studenten klaar voor vertrek in Centraal Station

Persoonlijke begeleiding

Op de onthaaldag leer je de opleiding, je medestudenten en docenten kennen. Je krijgt eveneens een trajectbegeleider toegewezen: deze docent volgt je gedurende je hele traject. Voor inhoudelijke vragen kan je overigens bij al je docenten aankloppen. De drempel student-docent is er laag.

 

 

Zit je nog met vragen?

Opleidingsmanager

Bert Van den Broeck

Voor al je vragen over de opleiding.

bert.vandenbroeck@thomasmore.be +32 473 99 35 63
Studietrajectbegeleider

Ynte De Maeyer

Voor al je vragen over een aangepast studietraject.

ynte.demaeyer@thomasmore.be
Trajectcoördinator

Greet Wachters

Voor al je vragen over het traject.

greet.wachters@thomasmore.be

Aan het woord: onze studenten vertellen

Studeren in Mechelen

Mechelen is hip en happening. Een stad op studentenmaat. Met een cappuccino on the go van het station naar de campus. Na je examen lunchen in de zon en nog eventjes langs de winkel. Terug het leercentrum in om te studeren, boeken snel afzetten op kot en je kunt vertrekken om te gaan feesten! In Mechelen is alles dichtbij. #2800love, inderdaad!

Ontdek alles over onze campussen in Mechelen.
Campus De Vest aan de Dijle
zigzag

Overtuigd? Schrijf je in!

Inschrijven

Ook interessant

Keuzetraject van de Professionele bachelor Communicatie

Digital Communication & AI

Ga je online even hard als offline?

Keuzetraject van de Professionele bachelor Communicatie

Event & Experience

Word jij gelukkig van organiseren en plannen?

Keuzetraject van de Professionele bachelor Communicatie

PR & Media Influencer

Ben jij het strategisch denkende PR-talent voor event-, marketing- en communicatiebureaus, mediabedrijven, pr-agentschappen, …?

#communicatiemanagement