'Doordat ik hier studeer vergeet ik soms mijn beperking'
Nieuwsgierig, inclusief en duurzaam. Hier is George thuis.
* Heb je een ander diploma? Dan kan je met studietrajectbegeleider bekijken wat er mogelijk is.
Duur
1 jaar (voltijds)
Studiepunten
66
Waar
Op de campus
Dit verkort traject bestaat uit 66 studiepunten.
Je opleiding bestaat uit 24 lesweken, verspreid over één academiejaar.
Tijdens het eerste semester neem je deel aan een communicatiepitch voor een groot bedrijf, merk of organisatie met coaching van docenten en professionals uit het werkveld. Daarnaast krijg je in “Expert Classes” en “Expert Skills” lessen en workshops van professionals uit het werkveld, toegepast op het domein van dit keuzetraject.
Tijdens het tweede semester doe je een stage van 15 weken, gelinkt aan dit keuzetraject.
Hieronder vind je een overzicht van de vakken (onder voorbehoud van wijzigingen), met per vak het aantal studiepunten per fase. Studiepunten drukken uit hoeveel uren je gemiddeld nodig hebt om de leerstof te verwerken (incl. lessen). Reken voor 1 studiepunt ongeveer 25 à 30 uren.
Fase | 1 |
Basismodule | |
Strategische merkcommunicatie | 3 |
Touchpointstrategie & Mediaplanning | 3 |
Keuzevakken Inspiratie & Creatie - Kies 6 studiepunten | |
Adobe Creative Tools | 3 |
Visual Design Creation | 3 |
Audio en Video 1 | 3 |
Audio en Video 2 | 3 |
Creative Thinking | 3 |
Presenteren & Schrijven met Impact | 3 |
Fase | 1 |
Keuzetraject Creative Brand Communication | |
Pitch Creative Brand Communication i | 9 |
Expert Classes Creative Brand Communication i | 6 |
Expert Skills Creative Brand Communication | 6 |
Digital Certificates | 3 |
Stage Creative Brand Communication i | 30 |
Je leert de identiteit van een merk vertalen naar een feilloze communicatiestrategie. Klassieke en digitale media weet je creatief én strategisch te gebruiken. Bovendien ontwikkel je een overtuigende manier om je verhaal aan de klant te presenteren en te motiveren.
We helpen je om je creativiteit optimaal te laten renderen. Je krijgt de taal onder de knie die strategen, vormgevers, copywriters, fotografen, digital creatives en audiovisuele producers spreken.
Branding, campagnes, organisatie & planning, merkstrategie en productie. Je kan aan de slag in vele verschillende domeinen. Reclame-, marketing en communicatiebureaus maar ook profit en social profit organisaties ontvangen je met open armen.
Het praktijkgerichte project Pitch, je stage ... Je eerste werkervaring voor echte opdrachtgevers doe je al op tijdens je opleiding. Eens dit extra diploma op zak, voel jij je dus 100% thuis in de snel veranderende communicatiewereld. En dankzij onze Expert Classes weet je wat er vandaag en morgen hot and happening is. Helemaal klaar voor je droomjob dus!
Jij beslist welke stage jou het beste ligt. Doe 15 weken voltijdse ervaring op tijdens een stage gelinkt aan je specialisatie (voor het afstudeertraject Event, Concept en Organisatie is dit 12 weken).
In binnen- of buitenland.
Vertrek tijdens het tweede semester op buitenlandse stage. Van Peru tot Shanghai. Van Zeeland tot Nieuw-Zeeland. De wereld is jouw speeltuin. Bon voyage!
Op de onthaaldag leer je de opleiding, je medestudenten en docenten kennen. Je krijgt eveneens een trajectbegeleider toegewezen: deze docent volgt je gedurende je hele traject. Voor inhoudelijke vragen kan je overigens bij al je docenten aankloppen. De drempel student-docent is er laag.
Voor al je vragen over een aangepast studietraject.
Mechelen is hip en happening. Een stad op studentenmaat. Met een cappuccino on the go van het station naar de campus. Na je examen lunchen in de zon en nog eventjes langs de winkel. Terug het leercentrum in om te studeren, boeken snel afzetten op kot en je kunt vertrekken om te gaan feesten! In Mechelen is alles dichtbij. #2800love, inderdaad!
Ga je online even hard als offline?
Word jij gelukkig van organiseren en plannen?
Ben jij het strategisch denkende PR-talent voor event-, marketing- en communicatiebureaus, mediabedrijven, pr-agentschappen, …?