Ga naar de hoofdinhoud
Keuzetraject van de Professionele bachelor Communicatie

Event & Experience

Mechelen

Nederlands

Creëer onvergetelijke momenten

  • Wil jij van een wild idee een event maken dat mensen écht raakt? Breng jij vrienden samen en bedenk je plannen die iedereen bijblijven? Hou je ervan om mensen te verrassen, te inspireren en te verbinden? Dan is het keuzetraject Event & Experience helemaal jouw ding!   
  • Je leert hoe je evenementen ontwerpt die meer zijn dan een feestje. Hoe je unieke ervaringen creëert die zintuigen prikkelen en emoties oproepen. 
  • Van het bedenken van sterke concepten tot het perfect uitvoeren van een draaiboek: je leert alles over eventcommunicatie, location scouting, sponsoring en catering. Daarnaast ontdek je hoe je de kracht van experience design inzet om beleving te creëren die blijft hangen. 
  • Je wordt begeleid door ervaren coaches. Samen werk je aan uitdagende projecten voor echte klanten. Denk aan festivals, awardshows of indrukwekkende openingsceremonies. Elk event dat je creëert, laat een blijvende indruk achter.    
  • Jouw missie? Mensen raken en onvergetelijke ervaringen neerzetten. Of het nu gaat om een feest voor een goed doel of een iconisch stadsfestival, jij zorgt ervoor dat alles klopt tot in de kleinste details. 
  • Afgestudeerd? Dan kan je als eventproducer aan de slag in event-, marketing- en communicatiebureaus, mediabedrijven, pr-agentschappen ...

 

Studenten communicatiemanagement van Thomas More in overleg met post-its
checkered

De job van je leven

Bekijk onze verschillende trajecten

Event & Experience

  • Volg je deze opleiding in een voltijds traject? Dan kan je in drie jaar je studie afronden.
  • Je neemt 180 studiepunten op, verdeeld over drie fases.
  • Je volgt tijdens de week les in dagonderwijs.
  • Verwacht je ook aan gastsprekers, bedrijfsbezoeken en boeiende projecten.
  • In je laatste fase loop je stage in het binnen- of buitenland. Tijdens het academiejaar of in de zomer? Kan allebei.
  • Na je opleiding ben je helemaal klaar voor een job. Of om verder te studeren. Kies een extra afstudeerrichting. Of schakel naar een master bijvoorbeeld.

 

Praktische informatie

  • Duur

    3 jaar (voltijds)

  • Studiepunten

    180

  • Waar

    Op de campus

Programma

  • Fase 1 en fase 2 zijn gemeenschappelijk voor alle studenten. In fase 3 kies je dan één van de vier keuzetrajecten: Creative Brand Communication, Digital Communication & AI, PR & Media Influencer of Event & Experience.
  • De vakken in fase 1 en 2 plaatsen we in 3 leerdomeinen: Marketingcommunicatie, Corporate Communicatie en Event Communicatie, ondersteund door 2 leerlijnen: Inspiratie & Creatie en Professionele Communicatieskills. Op deze manier krijg je een duidelijke opbouw van vakken naar de keuzetrajecten en kan je een goede keuze maken op het einde van fase 2.
  • Fase 1 legt de fundamenten voor de praktijkvakken die van jou een echte communicatieheld maken. Strategie, stijlen en trends komen aan bod. Je creatief talent bloeit verder open, je werkt je eerste concepten uit voor de vakken event, reclame en corporate communicatie. Tijdens het Inspiratie Lab Communicatie ga je aan de slag voor echte klanten.
  • Tijdens fase 2 bouw je verder aan je communicatiefundamenten. Je ontdekt hoe je een succesvol crossmediaal verhaal uitwerkt en hoe je dat slim presenteert aan de klant. Tijdens het ambitieuze project Impact Lab sta je met beide voeten in de praktijk. In opdracht van een bedrijf of organisatie werk je een volledige campagne uit. Of je werkt in dat lab voor ons intern communicatiebureau, After Five. Na fase twee heb je een stevige basis gelegd en weet je waar je talenten liggen. 
  • Je derde opleidingsjaar (fase 3) vormt, met nog meer praktijk en specialisatie, de kers op de taart. In het keuzetraject Event & Experience leer je hoe je events ontwerpt die unieke ervaringen zijn, de zintuigen prikkelen en emoties oproepen. Je wordt begeleid door ervaren coaches uit de event-sector en werkt aan festivals, awardshows of indrukwekkende openingsceremonies. 

Hieronder vind je een overzicht van de vakken (onder voorbehoud van wijzigingen), met per vak het aantal studiepunten per fase. Studiepunten drukken uit hoeveel uren je gemiddeld nodig hebt om de leerstof te verwerken (incl. lessen). Reken voor 1 studiepunt ongeveer 25 à 30 uren.

  • De belangrijkste vakken hebben we toegelicht in een blauwe tooltip.
Fase 1 2 3
Leerdomein Marketingcommunicatie
Marketing i 3
Marketingcommunicatie 3
Kritisch denken, onderzoeksvaardigheden & AI 3
Digitale Marketing 3
Keuzevak: Consumentenpsychologie 3
Strategische merkcommunicatie 3
Touchpointstrategie & Mediaplanning 3
Content Marketing 3
Digitaal Adverteren 3
Leerdomein Corporate Communicatie
Corporate Communicatie i 3
Economie 3
Keuzevak: Lifestyle & Media 3
PR & Overheidscommunicatie 3
Duurzaamheidscommunicatie 3
Medialandschap & strategie 3
Leerdomein eventcommunicatie
Event Basics i 3
Keuzevak: Behind the scenes 3
Event als marketinginstrument 3
World of Events 3
Keuzevak: Startfestival Thomas More 3
Ondersteunend leerdomein: Inspiratie & Creatie
Visual Design Essentials 3
Adobe Creative Tools 3
Audio en Video 1 i 3
Pop Culture Creativity 3
Trendwatching i 3
Fase 1 2 3
Inspiratielab communicatie 6
Creative Thinking 3
Visual Design Creation 3
Audio en Video 2 3
Impact Lab 6
Ondersteunend leerdomein: Professionele Communicatieskills
Français 1: Formation de base 3
Professionele Communicatie i 3
Français 2: Présentations et discussions 3
English 1: Professional Profiling 3
Personal Branding & Portfolio 3
Français 3: On en parle dans les médias 3
English 2: Media proficiency 3
Presenteren & schrijven met impact 3
Creatief schrijven & Storytelling 3
Keuzevakken Fase 2 - kies 6 studiepunten op jaarbasis i 6
Fase 3: Keuzetraject Event & Experience
Expert Classes Event 3
Expert Classes Immersive Experience 3
Expert Skills Event & Experience 6
Event Productie 3
Video & Experience 3
Event Live Lab 6
Mediarecht & Ethiek 3
Keuzevak: Français, la communication professionelle 3
Keuzevak: Professional English 3
Pitch Event 9
Stage Event & Experience 21

Download

voorbeeldrooster/studiemateriaal

voorbeeldrooster voor fase 1
.pdf
Downloaden
COM-Voorbeeldrooster.pdf
.pdf
Downloaden

Wil je deze opleiding starten in februari? Dat kan! Neem contact op met de opleidingsmanager of de studietrajectbegeleider.

Onze troeven

Van wild concept naar iconisch event

Je houdt ervan om succesvolle events uit de grond te stampen. Je bent een strategische doorzetter die graag concepten bedenkt én uitwerkt. Je ontdekt hoe een volledige beleving, online en offline, zintuigen prikkelt.

Get to work!

Jij wordt gelukkig als je kan organiseren en plannen. Je leert ook om het logistieke en budgettaire plaatje te laten kloppen. Zo ga je op zoek naar sponsors, een originele locatie, uitmuntende catering of het perfecte led-scherm. Je leert een gedetailleerd draaiboek te ontwikkelen voor elk event met oog voor je doelgroep en je budget.

Jij wordt eventproducer van de toekomst

Daarom kiezen we voor nieuwe werkvormen en spelen we in op nieuwe trends. En dat loont. "Veel scholen en richtingen bieden een opleiding event aan," vertelt Danny Kayser van JADA events. "Maar studenten Event & Experience van Thomas More steken er met kop en schouders bovenuit." 

In de praktijk

Jij beslist welke stage jou het beste ligt! Doe 12 weken voltijdse ervaring op tijdens je Event & Experience stage. In binnen- of buitenland. Jij kiest zelf. Kijk in onze rijke stagedatabank, ga voor je droombedrijf of bureau en get to work. Leren was nog nooit zo boeiend!

De meeste stages lopen tussen februari en juni. Maar je kan ook kiezen voor een korte zomerstage, zodat je ervaring opdoet tijdens de grote vakantie. Zweet nog wat extra tijdens de zomer en zie je kansen op een mooie job stijgen.

Studenten communicatiemanagement van Thomas More in overleg met post-its

Go international

The sky is the limit! Sla je vleugels uit en vlieg voor het vak Internationaal Project bijvoorbeeld naar Londen, Rome of Barcelona. Gewoon. Voor een conferentie, het bijwonen van lessen bij een partnerschool of een stevige verkenning van de stad.

Stage tijdens de zomer? Kies voor een korte (Franse) zomerstage.

Liever een semester in het buitenland studeren? Ook dat kan! Volg les in een Europese partnerschool of university college. Trek naar Frankrijk, Nederland, Finland, Spanje, Portugal of Hongarije.

Of vertrek in het derde jaar op buitenlandse stage. Van Peru tot Shanghai. Van Zeeland tot Nieuw-Zeeland. De wereld is jouw speeltuin. Bon voyage!

Studenten klaar voor vertrek in Centraal Station

Persoonlijke begeleiding

Persoonlijke coaching is belangrijk. Daar geloven we sterk in. Het contact met je docenten is daarom direct en laagdrempelig.

Heb je studieadvies nodig? Hulp om je persoonlijk studieprogramma samen te stellen? Sportstatuut of leermoeilijkheden? Ynte De Maeyer, onze trajectbegeleider, staat voor je klaar en vormt jouw trouwe aanspreekpunt.

 

Zit je nog met vragen?

Opleidingsmanager

Bert Van den Broeck

Voor al je vragen over de opleiding.

bert.vandenbroeck@thomasmore.be +32 473 99 35 63
Trajectcoördinator

Lut Goovaerts

Voor al je vragen over het traject Event & Experience.

lut.goovaerts@thomasmore.be
Studietrajectbegeleider

Ynte De Maeyer

Voor al je vragen over een aangepast studietraject.

ynte.demaeyer@thomasmore.be
Inclusiecoördinator

Lut Goovaerts

Voor al je vragen over studie- en examenfaciliteiten.

lut.goovaerts@thomasmore.be +32 496 07 35 00

Aan het woord: onze studenten vertellen

Studeren in Mechelen

Mechelen is hip en happening. Een stad op studentenmaat. Met een cappuccino on the go van het station naar de campus. Na je examen lunchen in de zon en nog eventjes langs de winkel. Terug het leercentrum in om te studeren, boeken snel afzetten op kot en je kunt vertrekken om te gaan feesten! In Mechelen is alles dichtbij. #2800love, inderdaad!

Ontdek alles over onze campussen in Mechelen.
Campus De Vest aan de Dijle
zigzag

Overtuigd? Schrijf je in!

Inschrijven

Ook interessant

Keuzetraject van de Professionele bachelor Communicatie

Creative Brand Communication

Een sterk merk, daaraan werken, dat motiveert je.

Keuzetraject van de Professionele bachelor Communicatie

Digital Communication & AI

Ga je online even hard als offline?

Keuzetraject van de Professionele bachelor Communicatie

PR & Media Influencer

Ben jij het strategisch denkende PR-talent voor event-, marketing- en communicatiebureaus, mediabedrijven, pr-agentschappen, …?

#communicatiemanagement