Schoon, fantastisch, zinvol! (En niet slecht betaald en veel congé, naar het schijnt.)
Maar ook niet altijd simpel om vol te houden, zo blijkt. Te veel bevlogen onderwijsmensen zitten een te groot deel van het schooljaar op hun tandvlees, vallen langdurig uit of verlaten het onderwijs. Intussen wordt het lerarentekort alleen maar groter.
Hoog tijd om ervoor te zorgen dat JIJ je job in het onderwijs graag en goed blijft doen. Meer werkgeluk, minder werkdruk: dat is waar we in dit traject voor gaan. Geen oppervlakkige zelfzorgtips uit de Flair, wel een confronterende spiegel, het scherpstellen van de essentie van jouw job en vooral praktische strategieën om een vlammend en in balans onderwijsmens te blijven. (En iets met Marcel, dat ook.)
De studiedag is op de campus. Het verdiepende intervisiemoment vindt plaats online.
Ontspan u alvast. Het komt goed.
klklasleerkrachten, zorgleerkrachten, zorgcoördinatoren, schoolleiding, beleidsondersteuners, NT2/OKAN-leerkrachten
Blijf je graag op de hoogte van ons professionaliserings- en nascholingsaanbod? Schrijf je dan in op onze nieuwsbrief.
inclusief broodjeslunch op de studiedag
sessie 1: campus Kruidtuin
sessie 2: online
Steffie De Baerdemaeker
Steffie De Baerdemaeker draaide voorlopig zelf 12 jaar mee als leerkracht en beleidsmedewerker in het onderwijs, vooral in Brussel. Haar missie is het aan boord houden en volop laten bloeien van bevlogen onderwijscollega’s en schoolteams. Ze begeleidde intussen meer dan 200 school- en andere onderwijsteams naar meer werkgeluk en minder werkdruk, onder andere door in te zetten op klasmanagement in alle rust.