
Branding en Advertising
Keuzetraject in de afstudeerrichting Commerciële Communicatie van de professionele bachelor Communicatiemanagement
- Je houdt van merken en het verhaal dat erachter schuilgaat. Droom je ervan mee aan de wieg te staan van een sterk merk? Just do it!
- Originaliteit, daar draait het om! We helpen je om het beste uit jezelf te halen zodat je creativiteit optimaal rendeert.
- Je leert de identiteit van een merk te vertalen naar een perfecte communicatiestrategie. Je ontwikkelt een overtuigende manier om jouw merkverhaal aan de klant te presenteren en te motiveren.
- We verruimen je woordenschat zodat je de taal spreekt van strategen, vormgevers, copywriters, fotografen, digital creatives en audiovisuele producers. Je weet precies wat zij nodig hebben om samen een sterk merk te creëren.
- Je focust op groepsdynamiek. Zo zorg je ervoor dat creatieve processen vlot en volgens planning verlopen. Een rekening die klopt aan het einde van de rit is voor jou een evidentie.
- Tijdsdruk scherpt je focus aan. Je wint snel, én terecht, het vertrouwen van mensen.
- Na je opleiding kan je aan de slag in reclame-, marketing- en communicatiebureaus, mediabedrijven, pr-agentschappen ...
- Heb je al een diploma op zak? Bekijk de vijf mogelijkheden voor een verkort traject.
- Nog zin om verder te studeren? Deze afstudeerrichting biedt je een sterke voorbereiding op een banaba of op een schakeljaar naar een master.
Check het verhaal van deze lichting op www.weadmore.be
Volg Branding en Advertising op Facebook
Opbouw
- Fase 1
- Fase 2
- Fase 3
- In de praktijk
- Persoonlijke begeleiding
- Go International
- Verkort traject
-
Fase 1
Fase 1
We vliegen er samen meteen in! Je legt de fundamenten voor de praktijkvakken die van jou een echte communicatieheld maken. Strategie, stijlen en trends komen aan bod.
Je creatief talent bloeit verder open, je werkt je eerste concepten uit voor de vakken event, reclame en public relations. Tijdens het Inspiration Lab ga je aan de slag voor echte klanten. Zo verdien je je toegangsticket voor de tweede fase.
-
Fase 2
Fase 2
Tijdens fase twee bouw je verder aan je communicatiefundamenten. Je ontdekt hoe je een succesvol crossmediaal verhaal uitwerkt en hoe je dat slim presenteert aan de klant.
Tijdens het ambitieuze project Campagne sta je met beide voeten in de praktijk. In opdracht van een bedrijf of organisatie werk je een volledige campagne uit of je kiest voor ons intern communicatiebureau, After Five.
Na fase twee heb je een stevige basis gelegd en weet je waar jouw talenten liggen. Welke richting je daarna uitgaat? Dat kies je in fase drie helemaal zelf!
-
Fase 3
Fase 3
Je derde opleidingsjaar vormt, met nog meer praktijk en specialisatie, de kers op de taart. Je kiest uit vijf verschillende trajecten de beroepsrol die jou het meeste ligt.
Zo kan je kiezen om je een heel jaar lang te specialiseren in Branding & Advertising.
Je neemt deel aan Challenge Days en Expert Classes van toppers uit de Belgische communicatiewereld. Je verdiept je in strategische en creatieve onderwerpen waarover experts uit het vak met passie komen vertellen.
Je krijgt inzicht in de domeinen waar je aan de slag kan gaan: branding, campagnes, organisatie & planning, merkstrategie en productie. Bij de adverteerder, in een reclamebureau of in een audiovisueel productiehuis.
Kortom,we reiken jou tijdens je opleiding kennis én handvaten aan om van jou een specialist in merkencommunicatie te maken.
-
In de praktijk
In de praktijk
Jij beslist welke stage jou het beste ligt! Doe 15 weken voltijdse ervaring op tijdens Stage. In binnen- of buitenland.
De meeste stages lopen tussen februari en juni. Maar je kan ook kiezen voor een Summer School, zodat je stage loopt tijdens de zomervakantie. Zweet nog wat extra tijdens de zomer en zie je kansen op een mooie job stijgen.
-
Persoonlijke begeleiding
Persoonlijke begeleiding
Persoonlijke coaching is belangrijk. Daar geloven we sterk in. Het contact met je docenten is daarom ook direct en laagdrempelig.
Heb je studieadvies nodig? Hulp om je persoonlijk studieprogramma samen te stellen? Lieven, onze trajectbegeleider, staat voor je klaar en vormt jouw trouwe aanspreekpunt.
Heb je al een opleiding achter de rug en wil je weten voor welke vrijstellingen je in aanmerking komt? Of wil je gewoon meer info? Lieven is your man! Aarzel niet om hem te contacteren via mail of telefonisch +32 15 36 91 50.
-
Go International
Go International
Vanaf het eerste jaar is the sky the limit. Sla je vleugels uit en vlieg voor het vak Internationaal Project bijvoorbeeld naar Londen, Rome of Barcelona. Gewoon. Voor een conferentie, het bijwonen van lessen of een stevige verkenning van de stad.
Liever internationalisering at home? Dan ben jij de geknipte persoon om onze Zuid-Afrikaanse studenten in Mechelen te ontvangen.
Graag je Frans bijschaven? Mais oui! In je tweede jaar kan je naar Parijs, Doornik of Lyon en keer je terug met een volleerde Franse R.
Liever een semester in het buitenland studeren? Ook dat kan! Volg les in een buitenlandse partnerschool of university college. Trek naar Frankrijk, Nederland, Finland, Spanje, Portugal, Hongarije of Tsjechië.
Of vertrek in het derde jaar op Stage XL. Van Peru tot Shanghai. Van Zeeland tot Nieuw-Zeeland. De wereld is jouw speeltuin. Bon voyage!
-
Verkort traject
Verkort traject
Ben je al in het bezit van een diploma? Je kan deze opleiding ook volgen in verkort traject. Neem contact op met de studietrajectbegeleider om je individuele programma te bespreken: lieven.vanhoe@thomasmore.be
Vakken
- Fase 1
- Fase 2
- Fase 3
-
Fase 1
Fase 1
Semester 1
- Marketing & marketingcommunicatie
- Public relations - basics
- Vormgeving: print & web
- Personal Branding Lab
- Schrijf- en presentatietechnieken
- Engels
- Frans
KEUZEVAKKEN
Internationaal- Spaans
- Internationaal project
- Media & diversity
- Regional and City Marketing
Maatschappelijk
- Consumentenpsychologie
- Buitenkans, bijzonder communicatieproject
Vrije ruimte
Vak naar keuze uit de opleiding Journalistiek, Media & Entertainment Business, Multimedia Design, Bedrijfsmanagement, Toerisme,...Semester 2
- Economie
- Trendwatching & Coolhunting
- Digital tools & apps
- Videotechnieken
- InspiratieLab
- Engels
- Frans
KEUZEVAKKEN
Internationaal- Spaans
- Internationaal project
Maatschappelijk
- Media, politiek en cultuur
- Buitenkans, bijzonder communicatieproject
Vrije ruimte
Vak naar keuze uit de opleiding Journalistiek, Media & Entertainment Business, Multimedia Design, Bedrijfsmanagement, Toerisme,...Voor meer details en vakinhouden kan je terecht in de volledige programmagids
-
Fase 2
Fase 2
Semester 1
- Touchpoint strategie
- PR, overheidscommunicatie en event
- Branding
- Online Communicatie
- Onderzoek
- Vormgeving: print & web
- Schrijf- en presentatietechnieken
- Engels
- Frans
KEUZEVAKKEN
Internationaal- Internationaal project
- Spaans
- Media & diversity
Maatschappelijk
- Buitenkans, bijzonder communicatieproject
- Playground
- Testbench New Technology
Vrije ruimte
Vak naar keuze uit de opleiding Journalistiek, Media & Entertainment Business, Multimedia Design, Bedrijfsmanagement, Toerisme,...Semester 2
- Content marketing
- Mediarecht & ethiek
- Vormgeving: print en web
- Studiereis Berlijn
- Campagne of Afterfive
- Schrijf- en presentatietechnieken
- Frans of Engels
KEUZEVAKKEN
Internationaal- Internationaal project
- Spaans
Maatschappelijk
- Media, politiek en cultuur
- Buitenkans, bijzonder communicatieproject
- Playground
- Testbench New Technology
- Onthaalevent Thomas More
Vrije ruimte
Vak naar keuze uit de opleiding Journalistiek, Media & Entertainment Business, Multimedia Design, Bedrijfsmanagement, Toerisme,...Zomerstages
- Korte zomerstage
- Korte Franse zomerstage
Voor meer details en vakinhouden kan je terecht in de volledige programmagids.
-
Fase 3
Fase 3
Keuze uit volgende afstudeertrajecten
- Digitale Media Manager
- Event, Concept en Organisatie
- Public Relations
- Branding en Advertising
- Woordvoerder
Voor meer details en vakinhouden kan je terecht in de volledige programmagids.
Opleiding in cijfers
Waarom kiezen voor Branding en Advertising?

Challenge Days
Tijd voor the real stuff! Samen met een team ga je aan de slag voor een échte opdrachtgever die een creatief antwoord van je verwacht. Let op: onderbouwd onderzoek en het juiste doelpubliek zijn cruciaal. Maar handel snel, want andere teams willen ook die ene trofee mee naar huis nemen.
Na je studie
- Aan het werk
- Verder studeren
-
Aan het werk
Aan het werk
Praktijkgerichte projecten, stage, Afterfive ... Je eerste werkervaring voor echte opdrachtgevers doe je al op tijdens je opleiding. Eens je diploma op zak, voel jij je dus 100% thuis in de snel veranderende communicatiewereld.
Dankzij onze Expert Classes weet je wat er vandaag en morgen hot and happening is. Helemaal klaar voor je droomjob dus!
Maar wat kan je dan precies worden? Heel wat! Een greep uit de titels van onze oud-studenten: junior account, project manager, commercial advisor, consultant, copywriter, content ninja, digital planner, e-commerce manager, educatief medewerker, events & sponsoring manager, concept creator.
Of wat dacht je van: communicatiemanager, mediaplanner, strategic planner, research assistant, salesverantwoordelijke, woordvoerder, social media manager …? We kijken er al naar uit om over drie jaar jouw titel mee in het rijtje te zetten!
-
Verder studeren
Verder studeren
Tweede Bachelor Communicatiemanagement (in 1 jaar)
- Digital Media Manager
- Event, Concept en Organisatie
- Public Relations
- Woordvoerder
- International Communication & Media
Tweede bachelor (via verkort traject)
Postgraduaat
- Belgian Ad School (BAS)
Master (via schakeljaar)
- Communicatiewetenschappen