Sterk in je schoenen met UNIQUE, een social Lifestyle app

07 december 2018

Winnaar van de Nacht van de ondernemende student

Loop je er graag mooi en tof bij? Deel jij je passie voor fashion graag met anderen? Dan is UNIQUE iets voor jou. UNIQUE is een social Lifestyle app die mensen bij elkaar brengt op basis van hun smaak voor kledij, schoenen, juwelen, … Een app die je advies geeft over die kledij en accessoires die top zijn voor jou omdat ze bij jou en bij jouw smaak passen. Wil je die app downloaden? Nog even geduld. Hij is er nog niet, maar hij wist wel de jury van de Nacht van de ondernemende student te overtuigen.

Niet minder dan 204 studenten van Thomas More met ondernemende goesting bogen zich de voorbije nacht over de vraag hoe Schoenen Torfs zijn slogan “Sterk in je schoenen” kan vertalen naar jongeren. Hoe kan Torfs jongeren inspireren en motiveren om sterk in hun schoenen te staan en 100% zichzelf te zijn? Torfs wil immers zoveel meer doen dan schoenen verkopen.

De Nacht van de ondernemende student

Terwijl de Sint voor het eerst in weken van een rustige nacht genoot, zaten 204 studenten van Thomas More niet stil. Studenten uit alle studiegebieden en windrichtingen kwamen donderdagavond op de Campus in Geel samen voor de vierde editie van de “Nacht van de ondernemende student”. Teams van vijf tot zeven studenten waren de hele nacht in de weer om de uitdaging van Torfs Schoenen te vertalen naar een ondernemingsidee. Heel vroeg in de morgen werden in de halve finales de vier beste ideeën geselecteerd.

Deze vier teams presenteerden zich vanaf 08.00 uur aan een topjury met Stijn De Knop (CIO van Torfs), Erik Clinck (bestuurder bij Thomas More), Pat Van Roey (CEO van Van Roey IT Groep), Geert Minnen (bestuurder bij Gallant verzekeringen) en Stefanie Veraghtert (founder The Big C).

UNIQUE | Social Lifestyle app

De jury kreeg vier sterke verhalen voorgeschoteld. Wat dacht u van Scanbare QR-codes op Torfs-schoenen als toegang tot een community vol uitdagingen en wedstrijden? Of van “Walk in their shoes?”, een platform waar jongeren allerlei activiteiten en uitnodigingen kunnen delen en met elkaar kennismaken? En misschien rijdt er binnenkort wel een SHOET rond, een schoenentruck die opduikt op festivals, hogescholen en andere plaatsen waar jongeren samenkomen. Bij die truck kunnen ze schoenen naar hun eigen smaak pimpen en airbrushen.

Drie straffe ideeën, die het moesten afleggen tegen UNIQE, een social Lifestyle app die mensen bij elkaar brengt op basis van smaak van hun smaak voor kledij, schoenen, juwelen,… Een app die je advies geeft over kledij en accessoires die top zijn voor jou omdat ze bij jouw smaak passen. De app heeft een “Swipe my taste”-functie waarbij je Tindergewijs links of rechts swipet door een reeks foto’s van kleedjes, rokken, kostuums, schoenen, laarzen, … De app leert op die manier nog beter jouw modesmaak kennen en brengt je in contact met andere gebruikers die dezelfde goesting en belangstelling hebben. Er wordt zo een community opgebouwd waarbij de leden mekaar raad en complimenten kunnen geven. Als je de app veel gebruikt, krijg je credits waarmee je welkom bent op een VIP Experience Avond bij Torfs. Dat zijn exclusieve feestjes gebaseerd op smaak, jouw smaak. Je ontmoet er je online vrienden, je kan er schoenen en kledij kopen die speciaal voor jouw smaak ontworpen zijn.

“Het is een wedstrijd, dus moesten we een winnaar kiezen”, zegt Stijn De Knop, CIO van Torfs Schoenen en voorzitter van de jury, “Maar we zagen vier heel creatieve ideeën passeren. We willen met de teams van elk idee aan tafel gaan zitten en zien waarmee we aan de slag kunnen gaan om ons “Sterk in je schoenen”-idee dichter bij de jeugd te brengen. We gaan met een heel goed gevoel terug naar huis. Met de creativiteit en de innovatieve ideeën toonden de studenten tijdens de Nacht van de ondernemende student alvast dat zij stevig in hun schoenen staan en dat kunnen uitdragen naar hun generatiegenoten”.

UNIQUE is een idee van Marlies Voorwinden (Toegepaste Informatica | Westerlo), Hannah Boeckmans (Toegepaste Informatica | Geel), Glenn Pelckmans (Elektonica-ICT | Vosselaar), Brett Hollanders (Elektromechanica | Rijkevorsel) en Bart Van Meir (Elektromechanica | Merksplas). Ze staan in die volgorde op de eerste foto. Op de tweede foto verdedigen zij hun idee tijdens de finale, met de jury op de voorgrond.

In beeld