Thomas More verwelkomt 1.000 leerlingen uit secundair onderwijs op Openlesdag XL

06 maart 2019

Duizend leerlingen uit het secundair onderwijs nemen op woensdag 6 maart deel aan de Openlesdag XL van Thomas More. Ze volgen tijdens hun Krokusvakantie een theorieles, een labo of practicum, ze lunchen in de studentresto’s en maken kennis met het echte studentenleven. Een paar honderd medewerkers van de hogeschool staan klaar om hen te laten proeven van 150 verschillende lessen uit 35 disciplines. Voor de leerlingen wordt het ongetwijfeld een XL-Hogeschoolervaring, die hen zal helpen om de juiste studiekeuze te maken.

Het leven zoals het is

Op de Openlesdag XL van 6 maart stellen leerlingen zelf een lessenpakket samen en ze draaien gewoon mee met het leven zoals het is op een Thomas More-campus. Het aanbod is uitgebreid, de opkomst groot: maar liefst 1.000 leerlingen komen proeven van 150 verschillende lessen uit 35 disciplines. In Mechelen en Antwerpen zijn de opleidingen Toegepaste Psychologie, Logopedie en Audiologie, Bedrijfsmanagement, Media en Entertainment Business en Onderwijs opvallende publiekstrekkers. In de Kempen zijn dat vooral de opleidingen Onderwijs, Agro- en Biotechnologie, Sport en Bewegen, Verpleegkunde en Orthopedie.

Betere studiekeuze

De Openlesdag XL is een uitstekende gelegenheid voor leerlingen om de opleidingen van Thomas More inhoudelijk te verkennen. Ze kunnen ervaren hoe er lesgegeven wordt aan de hogeschool, hoe groot de studentengroepen zijn, welke sfeer er hangt in de aula, het labo of op de campus. Kortom: hoe het voelt om student te zijn aan Thomas More. Met dit totaalplaatje kunnen ze beter beslissen of een studierichting echt iets voor hen is.

• De eerste lessen beginnen om 09.00 uur.
  • Aantal ingeschreven leerlingen per campus:
    • Antwerpen, Campus Sanderus | 228
    • Sint-Katelijne-Waver, Campus De Nayer | 60