Ga naar de hoofdinhoud
Onderzoeker

Joeri Dehouwer

Duurzaam Ondernemen en Digitale Innovatie

Joeri Dehouwer is onderzoeker Digital Media Experiences met een passie voor game design, creativiteit, co-creatie en trendwatching. De toekomst is er al, je moet hem alleen leren zien!

Over Joeri

Je kunt de problemen van morgen niet oplossen met het denken van gisteren. Ik kijk altijd vooruit om nieuwe trends en praktische ideeƫn te spotten in een wereld van constante verandering.

Ik ben ervan vast van overtuigd dat de beste manier om de toekomst te voorspellen is door hem zelf te creƫren. Hiervoor werk ik graag met experimentele onderzoeks- en ontwerpmethodes zoals trendwatching, co-creatie workshops, rapid prototyping, generatieve artificiƫle intelligentie, etc... met de noden van zowel de maker als de eindgebruiker in gedachten.

Tijdens mijn 12 jaar bij Cartamundi als technoloog, creatief strateeg en gameontwikkelaar ontdekte ik talloze methoden en processen die het creatieve potentieel en de verbeeldingskrachtvan teams activeren. De belangrijkste ontdekking is misschien wel het potentieel van games - zowel fysiek, digitaal als in combinatie - om mensen nieuwe concepten en technologieƫn te laten ervaren. Want spelen... is echt de hoogste vorm van onderzoek.

Mijn ervaring als creatieve generalist wordt nu ingezet als onderzoeker bij Thomas More, met als thema 'Digital Media Experiences'. Met het project UNTAPPED geven we studenten en professionals een praktische introductie in de mogelijkheden van content repurposing in de media- en contentmarketingsector. En wat de toekomst in petto heeft... daar mag je me altijd over contacteren.