Ga naar de hoofdinhoud

Wanneer biedt technologie een meerwaarde voor het leren (en wanneer niet)? Wijze lessen: Digitale Didactiek

Datum

Van tot

Prijs

€ 15,00

Locatie

Online

Inschrijven
Georganiseerd door Expertisecentrum Onderwijs en Leren
Thema

Vorming

Inhoud

Als we onderwijstechnologie een plaats willen geven in ons onderwijs, is een doordachte evidence-informed aanpak nodig. Belangrijk hierbij is dat de technologie niet het uitgangspunt is, maar wel het DNA van goed onderwijs.

Op deze manier zal niet alleen een ambitieuze, maar ook blijvende inzet van onderwijstechnologie gerealiseerd kunnen worden. In deze sessie staan we stil bij een aantal inzichten over leren van en met technologie, die de basis vormen voor effectieve digitale didactiek.

We maken de vertaalslag van bestaande wetenschappelijke literatuur naar handvatten voor implementatie in de school en de klaspraktijk.

Spreker:

Wouter Buelens

Doelgroep

Algemeen

Locatie opmerkingen

Online