In lijn met de duurzame ontwikkelingsdoelen van de Verenigde Naties, is het essentieel om bedrijven of organisaties aan te passen of te ontwikkelen om maatschappelijke, duurzaamheids- en economische uitdagingen aan te pakken.
Het CoLIFE-project richt zich op het bevorderen van impactgerichte ondernemersvaardigheden van studenten in Indiase hogeronderwijsinstellingen (HEI's) door samen te werken met Europese partners en studenten actief te betrekken als medeontwikkelaars.
Door ook lokale organisaties te betrekken, wil het project innovatieve waarde voor sociale inclusie creƫren. CoLIFE beoogt een impact top lokale gemeenschappen, in lijn met India's behoefte aan duurzame interventies en de doelstellingen van het programma Erasmus+ Capacity Building in Higher Education (CBHE).
Daarnaast wil het project de interculturele relaties tussen de EU en India bevorderen, zowel tussen hogeronderwijsinstellingen, studenten, docenten als lokale bedrijven, en de uitwisseling van best practices stimuleren.
Het CoLIFE-project wil impactgericht ondernemerschap (IFE) implementeren in de curricula van vier Indische hogeronderwijsinstellingen (HEIs) via een geaccrediteerde onderwijsmodule. Studenten zullen leren hoe ze ondernemingen of organisaties kunnen aanpassen of creƫren die een positieve impact hebben op maatschappelijke, ecologische en economische uitdagingen, en dit in lijn met de VN-doelen voor duurzame ontwikkeling.
Het consortium zal een geaccrediteerde leermodule Impactgericht Ondernemerschap (6ECTS) afleveren met een innovatieve pedagogische aanpak, aandacht voor Leren door Ontwikkelen (LbD), en die gebruik maakt van design thinking, service design en co-creatiemethoden.
Lab University of Applied Sciences, Lathi, Finland
Ecole Intuit Lab (EIL), Mumbai, Maharashtra
Goa Institute of Management (GIM), Sanquelim, Goa, India
Indian School of Development Management, New Delhi, Delhi, India
Arch School of Design and Business, Jaipur, Rajasthan, India
Aarhus University, Department of Business Development and Technology, Heming, Denmark
Laurea University of Applied Sciences, Helsinki, Finland
Thomas More University of Applied Sciences, Mechelen, Belgium
Nansi heeft een achtergrond in interieurarchitectuur en opleidings- en onderwijswetenschappen. Haar onderzoek richt zich op de systemische benadering van ruimte- en serviceontwerp, met de nadruk op sociale inclusie en impactvol ondernemerschap.
Haar onderzoek richt zich op ontwerpparticipatie met een specifieke focus op ontwerpgelijkheid en ontwerpen in de zorg: met een focus op hoe participatie het ontwerp van producten en diensten informeert.