Ga naar de hoofdinhoud

Digitale didactiek

Effectief in Frans

Supported by

Het onderzoek ÔÇťEFFECTief in FRANS: een blended leerpad voor (toekomstige) leerkrachten lager onderwijsÔÇŁ kadert binnen een oproep van de Vlaamse Overheid. Doel is om leerkrachten (in opleiding) te versterken op het vlak van onderzoeksge├»nformeerde didactiek Frans. Over een periode van twee jaar zal een blended leergang ontwikkeld en ge├»mplementeerd worden in de educatieve bachelor van de betrokken lerarenopleidingen. Daarnaast wordt de leergang ge├»mplementeerd in geselecteerde pilootscholen en doorlopen door ervaren leerkrachten. Vanuit ExCEL wordt een rol opgenomen binnen het teacher design team om de blended leergang vorm te geven volgens evidence informed ontwerpprincipes en wetenschappelijke inzichten rond leren en instructie. Het onderzoek loopt in samenwerking met UCLL, VIVES, KULeuven en leerkrachten derde graad lager onderwijs.

Meer informatie over deze oproep op de website van Onderwijs Vlaanderen.

Gerelateerde onderzoekslijnen