Ga naar de hoofdinhoud

Bij de start van Thomas More was de richting duidelijk. De hogeschool moest zichzelf stevig op de kaart zetten, vooral bij generatiestudenten, en marktaandeel innemen. 

Die groeigerichte aanpak, gedreven door lef en enthousiasme, leverde snel resultaat op: in 2018 waren we de grootste hogeschool van Vlaanderen. Dat gaf zuurstof om vooruit te kijken en nieuwe ambities te formuleren.

De essentie van de nieuwe visie? Tegen 2030 willen we er samen voor gaan om de hogeschool verder uit te bouwen tot een duurzaam A-merk voor én door studenten, medewerkers en de samenleving.

Een A-merk, dat wil zeggen een merk met een uitstekende reputatie:  
  • dat staat voor kwaliteit en de lat hoog legt
  • dat toonaangevend is in onderwijs en onderzoek
  • dat pioniert door innovatie
  • dat de trend zet in het omgaan met maatschappelijke uitdagingen
  • dat echte impact heeft en zo mee het verschil maakt.

Dat A-merk is duurzaam. We kiezen voor de lange termijn, voor wat blijvend waardevol is. Lef en enthousiasme blijven essentieel, maar er is meer ruimte voor focus, voor reflectie en verdieping. Maar we zijn niet naïef: met het huidige financieringsmodel blijft een substantieel marktaandeel noodzakelijk. Daarom willen we niet enkel studenten aan boord krijgen (instroom) maar maken we er nog meer werk van om hen duurzaam aan boord te houden (doorstroom) en mee te nemen tot de eindmeet (uitstroom). 

Studenten aan het werk in de serre op campus geel.

Het duurzame A-merk is onze stip op de horizon. Dat hebben we uitgekristalliseerd in zeven ambities.