Wil je graag een beschikbare werkplekleerplaats aanbieden?
Dat kan! Hiervoor moet je je éénmalig registreren.
Zo geef je alle gegevens op die nodig zijn voor het opstellen van de werkplekovereenkomst, waarin de rechten en plichten van 3 partijen (uw organisatie, Thomas More Mechelen-Antwerpen en de student) zijn vastgelegd.
Lees snel verder voor de praktische info.
Gedurende 2 jaar leiden wij onze graduaatsstudenten op om met bakken ervaring te kunnen starten als volleerde assistent store managers.
Dit doen we aan de hand van de verschillende beroepsrollen van een winkelmanager, van verkoper tot retail marketeer en van intrapreneur tot people manager, waarbij we steeds theorie linken aan de praktijk.
Wist je dat onze studenten meer dan 1/3de van hun studietijd doorbrengen op de werkvloer?
Leren door te doen, dat typeert onze opleiding!
De werkplek is dus een cruciaal onderdeel van de opleiding. Leren in een reële arbeidssituatie als leeromgeving en werkelijke problemen als leerobject.
Daarom gaan we op zoek naar kwalitatieve werkplekken waar werkplek en student elkaar kunnen versterken.
In het curriculum van onze opleiding zijn meerdere werkplekperiodes voorzien, gespreid over 2 jaar.
In elk semester komt werkplekleren aan bod en neemt toe in complexiteit en volume.
We focussen in elke werkplekleerperiode op welbepaalde competenties of domein specifieke leerresultaten.
Werkplekleren 1 – Commercial Skills:
De student maakt kennis met de retailsector en leert de producten, de doelgroep en de procedures van de winkel kennen om zich vervolgens, met kennis van zaken en commerciële feeling, op de verkoop te storten.
Werkplekleren 2 – Customer Experience:
De student verdiept zich in de logistieke flow, de winkelruimte en -inrichting, de marketingaanpak, rekening houdend met het imago van de winkel en gericht op het creëren van een optimale klantenbeleving.
Werkplekleren 3 – Retail Intrapreneurship & People Management:
De student maakt kennis met het financiële beleid en de juridische aspecten van de winkel en leert zich op te stellen als een echte people manager. Daarnaast heeft hij/zij oog voor de huidige bedrijfscontext met haar kansen en uitdagingen. De taken zijn steeds meer managementgericht
Werkplekleren 4 – Store Management:
De student ontwikkelt en bekwaamt zich in deze periode verder tot een startklare professional en assistent store manager. Daarbij combineert hij de verschillende beroepsrollen- en taken uit de hele opleiding op een holistische manier en op het eindniveau.
Hieronder vind je een overzicht van deze periodes voor zowel het 1ste (fase 1) als het 2de jaar (fase 2):
Werkplekleren | Periode | Fase |
---|---|---|
Commercial Skills (dec) | 3 weken aan 2 dagen/week | Fase 1 |
Commercial Skills (jan) | 2 weken aan 5 dagen/week | Fase 1 |
Customer Experience (apr-mei) | 3 weken aan 2 dagen/week | Fase 1 |
Customer Experience (mei-juni) | 2 weken aan 5 dagen/week | Fase 1 |
Werkplekleren | Periode | Fase |
---|---|---|
Retail Intrapreneurship & People Management (dec) | 2 weken aan 5 dagen/week | Fase 2 |
Retail Intrapreneurship & People Management (jan) | 2 weken aan 5 dagen/week | Fase 2 |
Store Management (maart-juni) | 10 weken voltijds (+- 400u) | Fase 2 |
Heb je interesse om een werkplek aan te bieden aan één van onze studenten?
Hieronder vind je een overzicht van enkele elementen die ervoor zorgen dat jouw winkel/werkplek dé ideale omgeving wordt om te werkplekleren:
Meer gedetailleerde informatie kan je hier terugvinden.