Ga naar de hoofdinhoud

De impact van een leerstoornis op het leven van jongvolwassenen

Datum

-

Prijs

‚ā¨ 70.00

Locatie

Op locatie

Antwerpen (campus Sint-Andries)

Inschrijven
Georganiseerd door Vormingscentrum Logopedie en Audiologie
Thema’s

Aanbod secundair onderwijs

Zorg en begeleiding

Logopedie en audiologie

Inhoud

Bij jongvolwassenen die worstelen met lezen, spellen en/of rekenen is het afnemen van diagnostische tests zeker aan te raden. Om een effectieve behandeling op te starten, is het in kaart brengen van hun vaardigheden alleen niet voldoende. Immers, ook op psycho-sociaal en emotioneel vlak kunnen deze jongeren hinder ondervinden van hun leerprobleem. Als instandhoudende factor krijgt dit aspect binnen de behandeling best ook de nodige aandacht. 

De impact van leerproblemen op het dagelijkse functioneren kan je nagaan aan de hand van twee nieuwe instrumenten, ontwikkeld aan Thomas More: de Lees- en Spelling-ImpactSchaal (LeeS-IS) en de Reken-ImpactSchaal (RIS). Je leert beide instrumenten kennen en inzetten in de praktijk. Je ontdekt ook hoe je ze kan inzetten als kapstok bij het formuleren van behandeldoelen.

Praktische informatie

Sprekers | 
Ilse Smits, logopedist privépraktijk en docent Logopedie en Audiologie Thomas More
Liesbeth Van den Eynden, logopedist privépraktijk en docent Logopedie en Audiologie Thomas More

Doelgroep | Logopedisten

Maximale groepsgrootte | 30

Datum | di. 27 februari 2024

Uur | 9.30 - 13.00 uur

Uiterste inschrijvingsdatum | di. 20 februari 2024

Prijs | 70 euro