Ga naar de hoofdinhoud

Goed klasmanagement?!

Datum

-

Locatie

Op locatie

campus Vorselaar

Inschrijven

Inhoud

Wat de methodieken betreft, geven we de voorkeur aan het actief leren van elkaar. De eigen ervaringen van de leraren krijgen een centrale plaats. Aan de hand van beeldfragmenten uit de klaspraktijk (langspeelfilms, TV-series, Klasse TV, ...) nodigen we collega's uit om na te denken over hun eigen pedagogisch handelen. We staan ook stil bij wat leraren als een succes ervaren op het vlak van klasmanagement. We nemen hun visie op opvoeden mee gedurende de sessie. De leraren reflecteren kritisch, gaan aan de slag met aangereikte kaders en staan open voor feedback van collega's. We willen ook dat de leraren vooraf aan onze sessie een huiswerkje maken. Ze mogen het resultaat mee naar de sessie brengen. Het is de bedoeling dat ze kort omschrijven wat een positieve en een lastige situatie was op het vlak van klasmanagement.

De deelnemers kijken kritisch naar hun eigen en elkaars handelen vanuit een curatieve en preventieve aanpak.

  • De deelnemers passen de aangereikte kaders i.v.m. ordeverstoringen en proactieve strategieĆ«n in hun eigen lespraktijk toe.
  • De deelnemers toetsen hun eigen visie op opvoeden aan deze van anderen.
  • De deelnemers leven zich in de situatie van kwetsbare leerlingen in.
  • De deelnemers gaan aan de slag met feedback van collega's.

Benieuwd naar suggesties om zowel om te gaan met ordeverstoringen als preventieve strategieƫn? Schrijf je dan zeker in!

Doelgroep

leraren secundair onderwijs

Locatie opmerkingen

 Er is parking aan sportcentrum de Dreef en in de Nieuwstraat

Georganiseerd door Vormingscentrum Onderwijs
Themaā€™s

Aanbod secundair onderwijs

Pedagogisch en didactisch handelen