Het oprichten van een lerend netwerk met leerkrachten om intervisie te doen naar aanleiding van het boek "Waarom leren niet vanzelf gaat" biedt een geweldige kans voor professionele ontwikkeling en het verbeteren van onderwijspraktijken. We verdelen het boek in behapbare secties voor elke bijeenkomst, zodat deelnemers de tijd hebben om te lezen en de besproken concepten te verwerken.
Tijdens bijeenkomsten bespreken deelnemers de inzichten en adviezen van Daniel Willingham zoals gepresenteerd in het boek. Ze kunnen ervaringen delen, vragen stellen, uitdagingen bespreken en ideeën uitwisselen over hoe ze de concepten in de praktijk kunnen toepassen. Na elke bijeenkomst word je uitgedaagd om te reflecteren op wat je hebt geleerd en verbeteracties mee te nemen naar je onderwijspraktijk.
Regelmatig evalueren we samen de effectiviteit van het lerend netwerk door feedback van elkaar te verzamelen. Zo kunnen we een lerend netwerk opzetten dat waardevolle ondersteuning en ontwikkeling biedt aan leerkrachten, gebaseerd op de inzichten en praktische adviezen uit "Waarom leren niet vanzelf gaat".
Je leert:
Deze waardevolle ondersteuning voor leerkrachten stelt je in staat om de inzichten en praktische adviezen uit “Waarom leren niet vanzelf gaat” effectief toe te passen in jouw onderwijspraktijk.
leraren lager- en secundair onderwijs, zorgbegeleiders, ondersteuners, leidinggevenden
Anke Deckers
coachtrainer en docent Lerarenopleiding Thomas More
Anke is docent in de Lerarenopleiding en trajectcoördinator van het Postgraduaat basiszorg en leerwinst.
Daarnaast is ze een ervaren coach(trainer) in het Vormingscentrum Onderwijs in Thomas More.
Anke is opgeleid als master Educational Needs, Kindertalentenfluisteraar (Luk de Wulf) en trainer Handelingsgericht werken (bij Noëlle Pameijer).
Als bepleiter van het levenslang leren is ze ook recent bijgeschoold tot facilitator en trainer Deep Democracy (besluitvorming en conflicthantering, bij Fanny Matteusen).