Ga naar de hoofdinhoud

Vakoverschrijdende projecten (AAR/BIO-NAWE), hoe begin je eraan?

Datum

-

Prijs

€ 60.00

Locatie

Op locatie

campus Vorselaar

Inschrijven

Inhoud

Vanuit gemeenschappelijke inhouden zoals krachten of duurzaamheid, ... worden de leerlingen uitgedaagd om ruimer te kijken dan de focus van een afzonderlijk vak zodat vaardigheden zoals excursieroutes lezen via GPS, ... en denk- en werkwijzen, bv. STEM-doelen, ... op meerdere plaatsen en over vakken heen worden ingezet.

Tijdens deze interactieve vorming, ligt de focus op:

  • inhouden: krachten (B-stroom), luchtkwaliteit (A-stroom en D-finaliteit), duurzaamheid (A-stroom)
  • vaardigheden: o.a. Gaia-GPS, Google Earth, werken met sensoren, ....
  • denk- en werkwijzen: STEM-doelen, werken aan SDG’s.

Het interdisciplinaire leerplan creëert kansen voor leerkrachten om op een creatieve manier de leerplandoelen in voor de leerlingen betekenisvolle contexten aan te bieden. De focus kan zo meer gelegd worden op de vorming voor de burger van morgen.

Docent

Renilde Nihoul docent Biologie/ Natuurwetenschappen Lerarenopleiding Thomas More

Hilde Hofkens docent Aardrijkskunde Lerarenopleiding Thomas More

Doelgroep

Leraren eerste graad

Georganiseerd door Vormingscentrum Onderwijs
Thema’s

Aanbod secundair onderwijs

Techniek en STE(A)M