Thomas More levert steengoede vakexperten af, klaar om vlot te starten op de arbeidsmarkt. Toch geven we onze studenten graag iets extra mee dat hen écht voorsprong geeft. Als een golden ticket voor de wereld van vandaag en morgen. Dat golden ticket is dé veruitwending van onze visie op Onderwijs & Leren.
We willen toekomstbestendige professionals vormen die vanuit de LEFV-waarden blijvend het verschil kunnen maken, zowel professioneel als maatschappelijk. Professionals die oog hebben voor levenslang leren en samenwerkingen aangaan voorbij hun eigen discipline. We werken daarvoor aan drie Thomas More-brede leerresultaten. Dit zijn leerresultaten die al onze studenten verworven moeten hebben om te kunnen afstuderen. Bovendien investeren we ook in zelfregulerend leren en andere generieke competenties zoals kritisch denken.
Het is een essentiële vaardigheid voor onze studenten. De verantwoordelijkheid opnemen om hun leren in eigen handen te nemen. Dat talent stimuleren we door:
• in onze opleidingen een heldere leerlijn ‘zelfregulerend leren’ in te bouwen.
• instrumenten te ontwikkelen die opleidingen helpen hun beleid rond zelfregulerend leren in beeld te brengen en verwachtingen te ordenen.
• wetenschappelijke inzichten te geven. Ons expertisecentrum Onderwijs & Leren publiceerde de gids ‘Studeren met succes’ waar studenten zelf mee aan de slag kunnen. Voor de docenten is deze aangevuld met extra tips & tricks en praktijkvoorbeelden.
Het beleid rond deze leerresultaten zal gradueel vorm krijgen. Zo bewaken we de draagkracht van opleidingsteams en ondersteunende diensten en nemen we voldoende tijd voor try-outs.