“Probeer iets te vinden wat je écht graag doet. Iets wat niet aanvoelt als school, maar als hobby”
Philippe studeerde marketing
Jij wordt dé marketeer van de toekomst, thuis in de nieuwste marketingtrends en -technieken: online marketing, content marketing, influencer marketing, social media, brand activation ... you name it! Dat wil zeggen dat je in elke sector als marketeer aan de slag kan.
Jouw docenten zijn doorwinterde experts uit het werkveld die je alle kneepjes van het vak leren. Je doet praktijkervaring op in opdracht van echte bedrijven binnen de sector.
De studiereis naar Dublin is een hoogtepunt in je opleiding. Zowel door de beleving als de inspiratie. We bezoeken grote bedrijven en innovatieve start-ups en gaan weer naar huis met een fantastische ervaring op zak.
Duur
2 jaar (voltijds)
Studiepunten
120
Waar
Op de campus
Hieronder vind je een overzicht van de vakken (onder voorbehoud van wijzigingen), met per vak het aantal studiepunten per fase. Studiepunten drukken uit hoeveel uren je gemiddeld nodig hebt om de leerstof te verwerken (incl. lessen). Reken voor 1 studiepunt ongeveer 25 à 30 uren.
Fase | 1 | 2 |
MARKETING | ||
Marktonderzoek 2: analyse & rapportering i | 6 | |
Consumentenpsychologie | 3 | |
Visual Storytelling | 3 | |
Branding & reputatiemanagement | 3 | |
Search Engine Advertising | 3 | |
Digital Marketing Project i | 3 | |
Video Marketing i | 3 | |
E-Commerce | 3 | |
Marketingcommunicatie | 3 | |
DATA INTELLIGENCE | ||
Business Intelligence Advanced i | 3 | |
BUSINESS & MANAGEMENT | ||
Business Fundamentals i | 3 | |
Economie i | 3 | |
Inleiding recht i | 3 | |
Supply Chain Fundamentals | 3 | |
Human Resources Management i | 3 | |
MAATSCHAPPELIJK VERANTWOORD ONDERNEMEN | ||
Maatschappelijk verantwoord ondernemen | 3 | |
AT WORK | ||
Business Fundamentals Cases i | 3 | |
Project Management | 3 | |
Onderzoeksvaardigheden, mediawijsheid & AI | 3 | |
Bachelorproef Marketing i | 6 |
Fase | 1 | 2 |
KEUZE DIGITAL MARKETING | ||
Practice Enterprise | 3 | |
Marketing Trends & Technologies | 3 | |
Content Marketing Lab | 3 | |
Marketing Lab | 3 | |
Analytics & Dashboards i | 3 | |
International Digital Marketing | 3 | |
Digital Advertising | 3 | |
KEUZE SPORTMARKETING | ||
Trends & innovaties in sport | 3 | |
Sportmarketing | 6 | |
Kennismaking met de sportjournalistiek | 3 | |
Sportsponsoring & activatie | 3 | |
Sportmedia & Advertising | 3 | |
Sales management in de sport | 3 | |
Fan Engagement & Community Building | 3 | |
KEUZE FASHON MARKETING | ||
Fashion Marketing | 3 | |
Fashion Trends | 3 | |
Fashion Retail Management | 3 | |
Fashion & Sustainability | 3 | |
Luxury & Lifestyle Marketing | 3 | |
Fashion Event | 3 | |
Fashion History & Experience | 3 | |
Fashion Supply Chain | 3 |
Is België te klein voor jou? Kriebelt het om je koffers te pakken? Kies dan vanaf fase 2 voor een semester studeren in het buitenland. Zo verruim je je wereld en kom je met een pak extra (levens)ervaring naar huis!
Tijdens je hele traject staan onze docenten voor je klaar. Ze delen hun passie voor hun vakgebied, coachen je en zorgen voor die extra begeleiding zodat jij jezelf stap voor stap beter leert kennen. Samen creëren we een klimaat waarin je je talenten kan ontwikkelen, je marketingkennis kan verdiepen en jezelf stilaan kan ontplooien tot een 'marketeer van de toekomst'.
Voor al je vragen over individueel studieprogramma, vrijstellingen, studietrajecten
For all your questions on studying with use of facilities
Mechelen is hip en happening. Een stad op studentenmaat. Met een cappuccino on the go van het station naar de campus. Na je examen lunchen in de zon en nog eventjes langs de winkel. Terug het leercentrum in om te studeren, boeken snel afzetten op kot en je kunt vertrekken om te gaan feesten! In Mechelen is alles dichtbij. #2800love, inderdaad!
Bank, beurs, verzekering? Jij bent van alle markten thuis.
Goederenstroom en logistiek: jij leert het organiseren.