Iedereen is overtuigd van het belang van 21ste-eeuwse competenties voor onze huidige en komende generaties. Het aanbieden van STEM onderwijs vanaf jonge leeftijd maakt daar een essentieel onderdeel van uit. Maar hoe geef je dat STEM onderwijs vorm? Hoe maak je nu van vier eilanden science, technology, engineering en mathematics interdisciplinair, interactief, inclusief en geïntegreerd STEM-onderwijs?
Om hier een antwoord op te geven, bieden we een traject aan voor leerkrachten die in teamverband STEM-materiaal willen ontwikkelen. Tijdens de 3-daagse vorming maken jullie als team (bij voorkeur 3 leerkrachten) kennis met de COOL voor iSTEM-methode: een methode die jullie als leerkrachtenteam begeleidt doorheen het ontwikkelproces van kwalitatief iSTEM-materiaal dat vervolgens kan ingezet worden in de klas.
Om STEM interactief en interdisciplinair te maken, zijn verschillende invalshoeken, opleidingsprofielen en inhoudelijke achtergronden nodig. Het werkt het best met een zo divers mogelijk team van leerkrachten.
Meer info via vc.onderwijs.mechelen@thomasmore.be
inclusief broodjeslunch