Ga naar de hoofdinhoud

Toetsing is uiteraard essentieel. Niet alleen voor het leerproces van onze studenten, maar ook voor onze onderwijskwaliteit. Uit eerdere opleidingsbeoordelingen bleek dat onze opleidingen over het algemeen een succesvol eindniveau halen, maar de onderwijskundige onderbouw niet steeds inzichtelijk kunnen maken. Bovendien bleek dat opleidingen met een toetsbeleid beter in staat zijn om de duurzaamheid van de eindtoetsing te garanderen. Daarom zijn we voor een gemeenschappelijk toetskader gegaan met maatregelen en voorzieningen om de toetskwaliteit in al onze opleidingen te verbeteren en verduurzamen.

 Dat toetskader beschrijft:

  • Onze visie op kwaliteitsvolle toetsing: bij Thomas More is de toetsing gericht op leerresultaten, kwaliteit en leren.
  • De governance en organisatie van de kwaliteitsontwikkeling en -opvolging van de toetsing.
  • De acties die we ondernemen om opleidingen te ondersteunen, met extra aandacht voor de eindtoetsing. We ontwikkelden een toolbox met ondersteuningsmateriaal en inspirerende voorbeelden.

Het kader biedt onze opleidingen voldoende ruimte om de toetsing af te stemmen op de leerweg van de eigen studenten en de specfieke leeromgeving die daarvoor nodig is.