Datagedreven ondernemen
Hoe kunnen data ingezet worden in bedrijfsvoering? Via ons praktijkgericht onderzoek ondersteunen we ondernemingen om hun ...
Via het onderzoek ‘Turbot’ willen we Vlaamse kmo’s en organisaties wegwijs maken in de wereld van chatbots. Wat zijn de toepassingsmogelijkheden? Welke technische opties zijn er? Wat zijn de best practices? Via onder andere een 10-stappenplan willen we Vlaamse bedrijven helpen om de juiste keuzes te maken en de kans op succesvolle AI-chatbotprojecten verhogen.
Bij Vlaamse kmo’s en social profitorganisaties wordt alsmaar meer verwacht met minder middelen. Ze hebben daarom nood aan verbeterde bedrijfsprocessen en manieren om de beschikbare middelen - vooral de werknemers zelf - optimaal te kunnen inzetten op activiteiten die waarde creëren.
Van daaruit groeit de vraag: hoe kunnen we interne en externe repetitieve taken en processen automatiseren, zonder in te boeten aan optimale (klanten)beleving? AI-chatbots kunnen daarbij helpen.
Via het Turbot-project willen we bedrijven en organisaties een instrument geven dat een antwoord biedt op:
We hebben daarbij aandacht voor de menselijke, technische en organisatorische en businessgerelateerde aspecten van de implementatie.
Na afloop van het project kunnen de organisaties bij de projectmedewerkers terecht voor:
Via dit onderzoek ontwikkelt Thomas More een AI-chatbotimplementatiegids voor kmo’s die antwoorden biedt op volgende vragen:
Het Chatbot-canvas, de implementatiegids, het 10-stappenplan, de ROI-calculator en de technische beslissingswijzers vind je op onze projectwebsite.
Sven is als business developer, onderzoeker en docent gepassioneerd op zoek naar samenwerking rond thema’s binnen duurzaam ondernemen en digitale innovatie. Contacteer hem gerust als je wil ontdekken hoe we kunnen samenwerken.
Marijke is sinds 2020 coördinator is voor de onderzoekslijnen Datagedreven ondernemen en Circulair ondernemen. Haar expertise ligt in gebruikers- en business onderzoek bij dataprojecten en co-creatietrajecten binnen de circulaire economie.
Jelle ondersteunt meerdere onderzoeksprojecten bij de technische en financiële haalbaarheid van innovaties, met een focus op ROI en nieuwe verdienmodellen. Daarnaast gaat zijn interesse uit naar duurzaamheid en circulariteit in het bijzonder.
Lynn Houthuys werkt niet meer voor Thomas More. Neem gerust contact op met Daiane Seibert voor je vragen rond Toegepaste Artificiële Intelligentie.
Steven De Hertogh is docent en onderzoeker gespecialiseerd in business model innovatie en digitale transformatie in media & entertainment business en andere creatieve sectoren.