‘I’m in Tales’ staat voor ‘Inclusive Methodology for Technology Aimed at Learning and Enhancement of Storytelling’.
Met dit project willen we het leerpotentieel van leerlingen tussen vier en tien jaar verhogen én inclusie in de klasgroep versterken. Dat doen we met interactieve verhalen, die we ontwikkelen door er voorwerpen en digitale multimedia aan te koppelen.
We maken gebruik van Tangible User Interfaces (TUI). Dat zijn alledaagse voorwerpen die het verhaal ondersteunen en verschillende zintuigen kunnen stimuleren. Het kind krijgt een motiverende, digitale reactie en dat zet hen aan om in interactie gaan met het verhaal en met elkaar.
Binnen ‘I’m in tales’ stellen we richtlijnen op waarmee leerkrachten zelf eenvoudige verhalen kunnen ontwikkelen met TUI.
‘I’m in Tales’ staat voor ‘Inclusive Methodology for Technology Aimed at Learning and Enhancement of Storytelling’.
Binnen dit project willen we het volgende:
Dat doen we voor én samen met leerkrachten. We gaan dus voor een co-design aanpak.
Verhalen begrijpen en creëren is enorm belangrijk tijdens de ontwikkeling van kinderen. Storytelling kan het leerpotentieel van kinderen dan ook verhogen.
Dankzij inclusieve technologische tools, zoals Tangible User Interfaces (TUI), kunnen leerkrachten verhalen creëren op maat van hun leerlingen. Die tools moeten ze dan eerst leren kennen en leren gebruiken, want dat is nu nog niet zo en daar brengt dit project verandering in.
We analyseren de effecten van interactieve storytelling op het gebied van inclusie van kinderen met een beperking.
We schrijven richtlijnen voor het gebruik van de tool zodat leerkrachten zelf eenvoudige verhalen kunnen ontwikkelen met TUI.
Betrokken onderzoeker die graag nieuwe paden verkent en een passie heeft voor empowerment.
Ergotherapeut met een passie voor oplossingen die communicatie mogelijk maken voor personen met een beperking
Logopediste geboeid door technologie die communicatie ondersteunt, met het oog op een inclusieve samenleving
Onderzoeker en ergotherapeut die streeft naar inclusie en participatie van personen met een beperking. Iedereen heeft het recht om ten volle deel te nemen aan onze maatschappij.
Ergotherapeut geïnspireerd door personen met een beperking, onderzoekend werk maken van een inclusieve samenleving.