Ga naar de hoofdinhoud
Afstudeerrichting van de Professionele bachelor Communicatie

Event, Concept en Organisatie

Mechelen

Nederlands

Van wild concept naar iconisch event

  • Jij wordt gelukkig als je kan organiseren en plannen.
  • Je houdt ervan om succesvolle events uit de grond te stampen. Van strategie tot uitwerking.
  • Jij wil een job met uitdaging en variatie en je bent van vele markten thuis.
  • Tijdsdruk verscherpt je focus.
  • We helpen je ontdekken hoe een volledige beleving, online en offline, zintuigen prikkelt.
  • Je leert om ook het logistieke en budgettaire plaatje te laten kloppen.
  • Zo ga je op zoek naar sponsors, een originele locatie, uitmuntende catering of het perfecte led-scherm.
  • Je leert een gedetailleerd draaiboek te ontwikkelen voor elk event. Met oog voor je doelgroep en je budget.
  • Verwacht je aan nieuwe werkvormen en innovatieve trends.
  • Afgestudeerd? Dan kan je als eventproducer aan de slag in event-, marketing- en communicatiebureaus, mediabedrijven, pr-agentschappen ...

 

Studenten communicatiemanagement van Thomas More in overleg met post-its
checkered

De job van je leven

Bekijk onze verschillende trajecten

Event, Concept en Organisatie

  • Volg je deze opleiding in een voltijds traject? Dan kan je in drie jaar je studie afronden.
  • Je neemt 180 studiepunten op, verdeeld over drie fases.
  • Je volgt tijdens de week les in dagonderwijs.
  • Verwacht je ook aan gastsprekers, bedrijfsbezoeken en boeiende projecten.
  • In je laatste fase loop je stage in het binnen- of buitenland. Tijdens het academiejaar of in de zomer? Kan allebei.
  • Na je opleiding ben je helemaal klaar voor een job. Of om verder te studeren. Kies een extra afstudeerrichting. Of schakel naar een master bijvoorbeeld.

 

Praktische informatie

  • Tijdsduur

    3 jaar (voltijds)

  • Studiepunten

    180

  • Waar

    Op de campus

Programma

  • Fase 1 | We vliegen er samen meteen in! Je legt de fundamenten voor de praktijkvakken die van jou een echte communicatieheld maken. Strategie, stijlen en trends komen aan bod. Je creatief talent bloeit verder open, je werkt je eerste concepten uit voor de vakken event, reclame en public relations. Tijdens het Inspiratie Lab Communicatie ga je aan de slag voor echte klanten.
  • Fase 2 | Tijdens fase twee bouw je verder aan je communicatiefundamenten. Je ontdekt hoe je een succesvol crossmediaal verhaal uitwerkt en hoe je dat slim presenteert aan de klant. Tijdens het ambitieuze project Campagne sta je met beide voeten in de praktijk. In opdracht van een bedrijf of organisatie werk je een volledige campagne uit. Of je kiest voor ons intern communicatiebureau, After Five. Na fase twee heb je een stevige basis gelegd en weet je waar jouw talenten liggen.
  • Fase 3 |Je derde opleidingsjaar vormt, met nog meer praktijk en specialisatie, de kers op de taart. In het keuzetraject Event,  Concept en Organisatie krijg je via de expert classes inzicht in trends, eventstrategie & eventmarketing. Je bedenkt creatieve concepten voor evenementen en werkt een volledig communicatieplan uit. Ook logistiek, budgettering en beleveniscommunicatie komen aan bod. Kortom, we reiken jou tijdens je opleiding kennis én handvaten aan om van jou een creatieve eventmanager te maken die mensen moeiteloos in vervoering brengt.

Hieronder vind je een overzicht van de vakken (onder voorbehoud van wijzigingen), met per vak het aantal studiepunten per fase. Studiepunten drukken uit hoeveel uren je gemiddeld nodig hebt om de leerstof te verwerken (incl. lessen). Reken voor 1 studiepunt ongeveer 25 à 30 uren.

  • De belangrijkste vakken hebben we toegelicht in een blauwe tooltip.
  • Wil je van élk vak de gedetailleerde inhoud kennen? Check dan de programmagids.
Fase 1 2 3
COMMUNICATIE STRATEGIE
Marketing i 3
Marketingcommunicatie 3
Public relations i 3
Event & Experience i 3
Media-actualiteit en trends 3
Branding & strategie 3
PR & overheidscommunicatie 3
Duurzaamheidscommunicatie 3
Digitale Marketing 1 3
CUSTOMER JOURNEY
Desk Research 3
Trendwatching i 3
Economie 3
Touchpoint strategie 3
Field research 3
Mediarecht & Ethiek 3
CONTENT CREATIE
Visual Design Essentials 3
Audio & Video 1 i 3
Creative thinking 3
Visual Design Tools 3
Audio & Video 2 3
Visual Design Creation 3
Content Marketing 3
COMMUNICATIE SKILLS
Communicatievaardigheden 3
Français 1: formation de base 3
English 1: Professional Profiling 3
Fase 1 2 3
Français 2: présentations et discussions 3
Copywriting en presenteren 3
Français 3: on en parle dans les médias 3
English 2: Media proficiency 3
Creatief schrijven en storytelling 3
English 3: corporate communication 3
LABS
Personal branding lab i 3
Inspiratielab communicatie 6
Digital Marketing Lab 6
Campagne OF After Five 6
Keuzevakken Fase 2 i 9
FASE 3: KEUZETRAJECT Event, Concept en Organisatie
COMMUNICATIE STRATEGIE
Expert Classes Event Design i 3
Expert Classes Immersive Experiences i 3
CUSTOMER JOURNEY
Digital Certificates 3
CONTENT CREATIE
Expert Skills Event & Experience 6
Video & Experience 3
LABS
Event Live Lab i 6
Eventproductie 3
Pitch Event en Experience 9
KEUZEVAKKEN
Professional English OF Français: la communication professionnelle 3
@WORK:
Stage Event & Experience i 21

Download

voorbeeldrooster/studiemateriaal

voorbeeldrooster voor fase 1
.pdf
Download
COM-Voorbeeldrooster.pdf
.pdf
Download

Wil je deze opleiding starten in februari? Dat kan! Neem contact op met de opleidingsmanager of de studietrajectbegeleider.

Onze troeven

Van wild concept naar iconisch event

Je houdt ervan om succesvolle events uit de grond te stampen.Je bent een strategische doorzetter die graag concepten bedenkt én uitwerkt. Je ontdekt hoe een volledige beleving, online en offline, zintuigen prikkelt.

Get to work!

Jij wordt gelukkig als je kan organiseren en plannen. Je leert ook om het logistieke en budgettaire plaatje te laten kloppen. Zo ga je op zoek naar sponsors, een originele locatie, uitmuntende catering of het perfecte led-scherm. Je leert een gedetailleerd draaiboek te ontwikkelen voor elk event. Met oog voor je doelgroep en je budget.

Jij wordt eventproducer van de toekomst

Daarom kiezen we voor nieuwe werkvormen en spelen we in op nieuwe trends. En dat loont. "Veel scholen en richtingen bieden een opleiding event aan," vertelt Danny Jayser van JADA events. "Maar studenten Event, Concept en Organisatie - Communicatie van Thomas More steken er met kop en schouders bovenuit." 

In de praktijk

Jij beslist welke stage jou het beste ligt! Doe 12 weken voltijdse ervaring op tijdens je Event & Experience stage. In binnen- of buitenland. Jij kiest zelf. Kijk in onze rijke stagedatabank, ga voor je droombedrijf of bureau en get to work. Leren was nog nooit zo boeiend!

De meeste stages lopen tussen februari en juni. Maar je kan ook kiezen voor een korte zomerstage, zodat je ervaring opdoet tijdens de grote vakantie. Zweet nog wat extra tijdens de zomer en zie je kansen op een mooie job stijgen.

Studenten communicatiemanagement van Thomas More in overleg met post-its

Go international

The sky is the limit! Sla je vleugels uit en vlieg voor het vak Internationaal Project bijvoorbeeld naar Londen, Rome of Barcelona. Gewoon. Voor een conferentie, het bijwonen van lessen bij een partnerschool of een stevige verkenning van de stad.

Stage tijdens de zomer? Kies voor een korte (Franse) zomerstage.

Liever een semester in het buitenland studeren? Ook dat kan! Volg les in een Europese partnerschool of university college. Trek naar Frankrijk, Nederland, Finland, Spanje, Portugal of Hongarije.

Of vertrek in het derde jaar op buitenlandse stage. Van Peru tot Shanghai. Van Zeeland tot Nieuw-Zeeland. De wereld is jouw speeltuin. Bon voyage!

Studenten klaar voor vertrek in Centraal Station

Persoonlijke begeleiding

Persoonlijke coaching is belangrijk. Daar geloven we sterk in. Het contact met je docenten is daarom direct en laagdrempelig.

Heb je studieadvies nodig? Hulp om je persoonlijk studieprogramma samen te stellen? Sportstatuut of leermoeilijkheden? Ynte De Maeyer, onze trajectbegeleider, staat voor je klaar en vormt jouw trouwe aanspreekpunt.

 

Zit je nog met vragen?

Opleidingsmanager

Ann Van Damme

Voor al je vragen over de opleiding.

ann.vandamme@thomasmore.be +32 492 15 57 51
Trajectcoördinator

Lut Goovaerts

Voor al je vragen over het traject Event & Experience.

lut.goovaerts@thomasmore.be
Studietrajectbegeleider

Ynte De Maeyer

Voor al je vragen over een aangepast studietraject.

ynte.demaeyer@thomasmore.be
Inclusiecoördinator

Lut Goovaerts

Voor al je vragen over studie- en examenfaciliteiten.

lut.goovaerts@thomasmore.be +32 496 07 35 00

Aan het woord: onze studenten vertellen

Studeren in Mechelen

Mechelen is hip en happening. Een stad op studentenmaat. Met een cappuccino on the go van het station naar de campus. Na je examen lunchen in de zon en nog eventjes langs de winkel. Terug het leercentrum in om te studeren, boeken snel afzetten op kot en je kunt vertrekken om te gaan feesten! In Mechelen is alles dichtbij. #2800love, inderdaad!

Campus De Vest aan de Dijle
zigzag

Overtuigd? Schrijf je in!

Inschrijven

Ook interessant

Keuzetraject van de afstudeerrichting Commerciële Communicatie van de Professionele bachelor Communicatie

Brand Building en Content Creation

Een sterk merk, daaraan werken, dat motiveert je.

Keuzetraject van de afstudeerrichting Commerciële Communicatie van de Professionele bachelor Communicatie

Digital Performance

Ga je online even hard als offline?

Keuzetraject van de afstudeerrichting Public Relations en Voorlichting van de Professionele bachelor Communicatie

PR & Media Influencer

Ben jij het strategisch denkende PR-talent voor event-, marketing- en communicatiebureaus, mediabedrijven, pr-agentschappen, …?
Keuzetraject van de afstudeerrichting Public Relations en Voorlichting van de Professionele bachelor Communicatie

Woordvoerder

Rad van tong, scherp van pen? Hou het hoofd koel en neem het woord!

#communicatiemanagement