'Op het einde van mijn opleiding kan ik echt wel zeggen dat ik al heel wat kan!'
Manon, vanaf dag één in beweging. Hier begint het.
Tijdsduur
3 jaar (voltijds)
Studiepunten
180
Waar
Op de campus
Hieronder vind je een overzicht van de vakken (onder voorbehoud van wijzigingen), met per vak het aantal studiepunten per fase. Studiepunten drukken uit hoeveel uren je gemiddeld nodig hebt om de leerstof te verwerken (incl. lessen). Reken voor 1 studiepunt ongeveer 25 à 30 uren.
Fase | 1 | 2 | 3 |
COMMUNICATIE STRATEGIE | |||
Marketing i | 3 | ||
Marketingcommunicatie | 3 | ||
Public relations i | 3 | ||
Event & Experience i | 3 | ||
Media-actualiteit en trends | 3 | ||
Branding & strategie | 3 | ||
PR & overheidscommunicatie | 3 | ||
Duurzaamheidscommunicatie | 3 | ||
Digitale Marketing 1 | 3 | ||
CUSTOMER JOURNEY | |||
Desk Research | 3 | ||
Trendwatching i | 3 | ||
Economie | 3 | ||
Touchpoint strategie | 3 | ||
Field research | 3 | ||
Mediarecht & Ethiek | 3 | ||
CONTENT CREATIE | |||
Visual Design Essentials | 3 | ||
Audio & Video 1 i | 3 | ||
Creative thinking | 3 | ||
Visual Design Tools | 3 | ||
Audio & Video 2 | 3 | ||
Visual Design Creation | 3 | ||
Content Marketing | 3 | ||
COMMUNICATIE SKILLS | |||
Communicatievaardigheden | 3 | ||
Français 1: formation de base | 3 |
Fase | 1 | 2 | 3 |
English 1: Professional Profiling | 3 | ||
Français 2: présentations et discussions | 3 | ||
Copywriting en presenteren | 3 | ||
Français 3: on en parle dans les médias | 3 | ||
English 2: Media proficiency | 3 | ||
Creatief schrijven en storytelling | 3 | ||
English 3: corporate communication | 3 | ||
LABS | |||
Personal branding lab i | 3 | ||
Inspiratielab communicatie | 6 | ||
Digital Marketing Lab | 6 | ||
Campagne OF After Five | 6 | ||
Keuzevakken Fase 2 i | 9 | ||
FASE 3: KEUZETRAJECT WOORDVOERDER | |||
COMMUNICATIE STRATEGIE | |||
Expert Classes Woordvoerder i | 3 | ||
Expert Classes PR en Woordvoerder i | 3 | ||
CUSTOMER JOURNEY | |||
Digital Certificates | 3 | ||
CONTENT CREATIE | |||
Expert Skills PR en Woordvoerder | 6 | ||
Mediaproductie | 3 | ||
LABS | |||
Pitch PR en Woordvoerder i | 9 | ||
KEUZEVAKKEN | |||
Professional English OF Français: la communication professionnelle | 3 | ||
@WORK: | |||
Stage Woordvoerder i | 30 |
Fase | 1 | 2 | 3 |
COMMUNICATIE STRATEGIE | |||
Marketing i | 3 | ||
Marketingcommunicatie | 3 | ||
Public relations i | 3 | ||
Event & Experience i | 3 | ||
Media-actualiteit en trends | 3 | ||
Branding & strategie | 3 | ||
PR & overheidscommunicatie | 3 | ||
Duurzaamheidscommunicatie | 3 | ||
Mediarecht & Ethiek | 3 | ||
CUSTOMER JOURNEY | |||
Desk Research | 3 | ||
Trendwatching i | 3 | ||
Economie | 3 | ||
Touchpoint strategie | 3 | ||
Field research | 3 | ||
Digitale Marketing 1 | 3 | ||
CONTENT CREATIE | |||
Visual Design Essentials | 3 | ||
Audio & Video 1 i | 3 | ||
Creative thinking | 3 | ||
Visual Design Tools | 3 | ||
Video & Audio 2 | 3 | ||
Visual Design Creation | 3 | ||
Content Marketing | 3 | ||
COMMUNICATIE SKILLS | |||
Communicatievaardigheden | 3 | ||
Français 1: formation de base | 3 |
Fase | 1 | 2 | 3 |
English 1: Professional Profiling | 3 | ||
Français 2: présentations et discussions | 3 | ||
Copywriting en presenteren | 3 | ||
Français 3: on en parle dans les médias | 3 | ||
English 2: professional profiling | 3 | ||
Creatief schrijven en storytelling | 3 | ||
English 3: corporate communication | 3 | ||
LABS | |||
Personal branding lab i | 3 | ||
Inspiratielab communicatie | 6 | ||
Digital Marketing Lab | 6 | ||
Keuzevakken i | 9 | ||
KEUZETRAJECT BRAND BUILDING & CONTENT CREATION | |||
COMMUNICATIE STRATEGIE | |||
Expert Classes Woordvoerder i | 3 | ||
Expert Classes PR en Woordvoerder i | 3 | ||
CUSTOMER JOURNEY | |||
Digital Certificates | 3 | ||
CONTENT CREATIE | |||
Expert Skills PR en Woordvoerder | 6 | ||
Mediaproductie | 3 | ||
LABS | |||
Pitch PR en Woordvoerder i | 9 | ||
KEUZEVAKKEN | |||
Professional English OF Français: la communication professionnelle | 3 | ||
@WORK: | |||
Stage Woordvoerder i | 30 |
Wil je deze opleiding starten in februari? Dat kan! Neem contact op met de opleidingsmanager of de studietrajectbegeleider.
... en graag het woord voeren voor de camera? Ontpop je tot communicatieheld die slimme invalshoeken bedenkt, visuele persberichten opstelt en graag eens deftig het woord voert.
Breed inzetbaar van de lancering van een nieuwe modelijn tot eerste hulp bij crisis. Hands-on workshopsmaken van jou de geknipte vertegenwoordiger van bedrijven alsMedialaan, de Federale Politie of Brussels Airlines.
... en wil maken! Wie krijgt jouw boodschap het best bij je doelpubliek? Naast traditionele pers, krijg je nieuwe inzichten rond bereik en conversie. Je bedenkt slimme win-win situaties die de juiste stakeholders in beweging brengen.
Jij beslist welke stage jou het beste ligt! Doe 15 weken voltijdse ervaring op tijdens Stage. In binnen- of buitenland. Jij kiest zelf. Kijk in onze rijke stagedatabank, ga voor je droombedrijf of bureau en get to work. Leren was nog nooit zo boeiend!
De meeste stages lopen tussen februari en juni. Maar je kan ook kiezen voor een korte zomerstage, zodat je ervaring opdoet tijdens de grote vakantie. Zweet nog wat extra tijdens de zomer en zie je kansen op een mooie job stijgen.
The sky is the limit! Sla je vleugels uit en vlieg voor het vak Internationaal Project bijvoorbeeld naar Londen, Rome of Barcelona. Gewoon. Voor een conferentie, het bijwonen van lessen bij een partnerschool of een stevige verkenning van de stad.
Stage tijdens de zomer? Kies voor een korte (Franse) zomerstage.
Liever een semester in het buitenland studeren? Ook dat kan! Volg les in een Europese partnerschool of university college. Trek naar Frankrijk, Nederland, Finland, Spanje, Portugal of Hongarije.
Of vertrek in het derde jaar op buitenlandse stage. Van Peru tot Shanghai. Van Zeeland tot Nieuw-Zeeland. De wereld is jouw speeltuin. Bon voyage!
Persoonlijke coaching is belangrijk. Daar geloven we sterk in. Het contact met je docenten is daarom direct en laagdrempelig.
Heb je studieadvies nodig? Hulp om je persoonlijk studieprogramma samen te stellen? Sportstatuut of leermoeilijkheden? Ynte De Maeyer, onze trajectbegeleider, staat voor je klaar en vormt jouw trouwe aanspreekpunt.
Voor al je vragen over een aangepast studietraject.
Mechelen is hip en happening. Een stad op studentenmaat. Met een cappuccino on the go van het station naar de campus. Na je examen lunchen in de zon en nog eventjes langs de winkel. Terug het leercentrum in om te studeren, boeken snel afzetten op kot en je kunt vertrekken om te gaan feesten! In Mechelen is alles dichtbij. #2800love, inderdaad!
Een sterk merk, daaraan werken, dat motiveert je.
Ga je online even hard als offline?