'Ik kreeg zelfs een mailtje van de koning'
Kaat Pelkmans, woordvoerster van de vergeten lockdownstudent
Duur
3 jaar (voltijds)
Studiepunten
180
Toelatingsvoorwaarden
Bekijk de diplomavoorwaarden voor bachelors en graduaten.
Waar
Op de campus
Inschrijvingsgeld
Hieronder vind je een overzicht van de vakken (onder voorbehoud van wijzigingen), met per vak het aantal studiepunten per fase. Studiepunten drukken uit hoeveel uren je gemiddeld nodig hebt om de leerstof te verwerken (incl. lessen). Reken voor 1 studiepunt ongeveer 25 à 30 uren.
Fase | 1 | 2 | 3 |
STRATEGIE | |||
Marketing i | 3 | ||
Marketingcommunicatie | 3 | ||
Public relations i | 3 | ||
Event & Experience i | 3 | ||
Desk Research | 3 | ||
Digitale Marketing 1 | 3 | ||
Touchpoint strategie | 3 | ||
Branding & strategie | 3 | ||
PR & overheidscommunicatie | 3 | ||
Digitale Marketing 2 | 3 | ||
Content Marketing | 3 | ||
BUSINESS & SOCIETY | |||
Economie | 3 | ||
Trendwatching & coolhunting i | 3 | ||
Productivity Skills | 3 | ||
Media-actualiteit en trends | 3 | ||
Duurzaamheidscommunicatie | 3 | ||
Field research | 3 | ||
Psychologie | 3 | ||
Mediarecht & Ethiek | 3 | ||
CREATIE | |||
Visual Design Essentials | 3 | ||
Audio & Video 1 i | 3 | ||
Creative thinking | 3 | ||
Video & Audio 2 | 3 | ||
Visual Design Tools | 3 | ||
Visual Design Creation | 3 |
Fase | 1 | 2 | 3 |
COMMUNICATION SKILLS | |||
Commerciële communicatie | 3 | ||
Français 1: formation de base | 3 | ||
English 1: Essential Communication | 3 | ||
Français 2: présentations et discussions | 3 | ||
Copywriting en presenteren | 3 | ||
Français 3: on en parle dans les médias | 3 | ||
English 2: professional profiling | 3 | ||
Creatief schrijven en storytelling | 3 | ||
English 3: corporate communication | 3 | ||
@WORK | |||
Personal branding lab i | 3 | ||
Inspiratielab communicatie | 6 | ||
Campagne OF After Five | 6 | ||
Keuzevakken i | 9 | ||
AFSTUDEERTRAJECT BRAND BUILDING & CONTENT CREATION | |||
EXPERT CLASSES | |||
Expert Classes Strategie i | 3 | ||
Expert Classes Concept & Creatie i | 3 | ||
EXPERT SKILLS | |||
Expert Skills Brand Building & Content Creation | 6 | ||
Productie Brand Building & Content Creation | 3 | ||
Digital Certificates | 3 | ||
@WORK: | |||
Pitch Brand Building & Content Creation i | 9 | ||
Stage Brand Building & Content Creation i | 30 | ||
KEUZEVAKKEN | |||
Engels OF Frans | 3 |
Fase | 1 | 2 | 3 |
STRATEGIE | |||
Marketing i | 3 | ||
Marketingcommunicatie | 3 | ||
Public relations i | 3 | ||
Event & Experience i | 3 | ||
Desk Research | 3 | ||
Digitale Marketing 1 | 3 | ||
Touchpoint strategie | 3 | ||
Branding & strategie | 3 | ||
PR & overheidscommunicatie | 3 | ||
Digitale Marketing 2 | 3 | ||
Content Marketing | 3 | ||
BUSINESS & SOCIETY | |||
Economie | 3 | ||
Trendwatching & coolhunting i | 3 | ||
Productivity Skills | 3 | ||
Media-actualiteit en trends | 3 | ||
Duurzaamheidscommunicatie | 3 | ||
Field research | 3 | ||
Psychologie | 3 | ||
Mediarecht & Ethiek | 3 | ||
CREATIE | |||
Visual Design Essentials | 3 | ||
Audio & Video 1 i | 3 | ||
Creative thinking | 3 | ||
Video & Audio 2 | 3 | ||
Visual Design Tools | 3 | ||
Visual Design Creation | 3 |
Fase | 1 | 2 | 3 |
COMMUNICATION SKILLS | |||
Commerciële communicatie | 3 | ||
Français 1: formation de base | 3 | ||
English 1: Essential Communication | 3 | ||
Français 2: présentations et discussions | 3 | ||
Copywriting en presenteren | 3 | ||
Français 3: on en parle dans les médias | 3 | ||
English 2: professional profiling | 3 | ||
Creatief schrijven en storytelling | 3 | ||
English 3: corporate communication | 3 | ||
@WORK | |||
Personal branding lab i | 3 | ||
Inspiratielab communicatie | 6 | ||
Campagne OF After Five | 6 | ||
Keuzevakken i | 9 | ||
AFSTUDEERTRAJECT BRAND BUILDING & CONTENT CREATION | |||
EXPERT CLASSES | |||
Expert Classes Strategie i | 3 | ||
Expert Classes Concept & Creatie i | 3 | ||
EXPERT SKILLS | |||
Expert Skills Brand Building & Content Creation | 6 | ||
Productie Brand Building & Content Creation | 3 | ||
Digital Certificates | 3 | ||
@WORK: | |||
Pitch Brand Building & Content Creation i | 9 | ||
Stage Brand Building & Content Creation i | 30 | ||
KEUZEVAKKEN | |||
Engels OF Frans | 3 |
Wil je deze opleiding starten in februari? Dat kan! Neem contact op met de opleidingsmanager of de studietrajectbegeleider.
Je leert de identiteit van een merk vertalen naar een feilloze communicatiestrategie. Klassieke en digitale media weet je creatief én strategisch te gebruiken. Bovendien ontwikkel je een overtuigende manier om je verhaal aan de klant te presenteren en te motiveren.
We helpen je om je creativiteit optimaal te laten renderen. Je krijgt de taal onder de knie die strategen, vormgevers, copywriters, fotografen, digital creatives en audiovisuele producers spreken.
Branding, campagnes, organisatie & planning, merkstrategie en productie. Je kan aan de slag in vele verschillende domeinen. Reclame-, marketing en communicatiebureaus maar ook profit en social profit organisaties ontvangen je met open armen.
Jij beslist welke stage jou het beste ligt! Doe 15 weken voltijdse ervaring op tijdens stage. In binnen- of buitenland. Jij kiest zelf. Kijk in onze rijke stagedatabank, ga voor je droombedrijf of bureau en get to work. Leren was nog nooit zo boeiend!
De meeste stages lopen tussen februari en juni. Maar je kan ook kiezen voor een zomerstage, zodat je ervaring op doet tijdens de grote vakantie. Zweet nog wat extra tijdens de zomer en zie je kansen op een mooie job stijgen.
The sky is the limit! Sla je vleugels uit en vlieg voor het vak Internationaal Project bijvoorbeeld naar Londen, Rome of Barcelona. Gewoon. Voor een conferentie, het bijwonen van lessen bij een partnerschool of een stevige verkenning van de stad.
Stage tijdens de zomer? Kies voor een korte (Franse) zomerstage.
Liever een semester in het buitenland studeren? Ook dat kan! Volg les in een Europese partnerschool of university college. Trek naar Frankrijk, Nederland, Finland, Spanje, Portugal of Hongarije.
Of vertrek in het derde jaar op buitenlandse stage. Van Peru tot Shanghai. Van Zeeland tot Nieuw-Zeeland. De wereld is jouw speeltuin. Bon voyage!
Op de onthaaldag leer je de opleiding, je medestudenten en docenten kennen. Je krijgt eveneens een trajectbegeleider toegewezen: deze docent volgt je gedurende je hele traject. Voor inhoudelijke vragen kan je overigens bij al je docenten aankloppen. De drempel student-docent is er laag.
Voor al je vragen over het traject Brand Building en Content Creation.
Voor al je vragen over een aangepast studietraject.
Mechelen is hip en happening. Een stad op studentenmaat. Met een cappuccino on the go van het station naar de campus. Na je examen lunchen in de zon en nog eventjes langs de winkel. Terug het leercentrum in om te studeren, boeken snel afzetten op kot en je kunt vertrekken om te gaan feesten! In Mechelen is alles dichtbij. #2800love, inderdaad!
Ga je online even hard als offline?