Overslaan en naar de inhoud gaan
Keuzetraject van de afstudeerrichting Commerciële Communicatie van de Professionele bachelor Communicatie

Digital Performance

Mechelen

Nederlands

Het succesverhaal achter digitale communicatie

  • Je leeft even hard online als offline. Je liket alle ontwikkelingen in digitale communicatie en schrikt niet van mobile marketing en online advertising.
  • Je bent klaar om een digitale storyteller te worden die scherpe inhoud creëert voor alle socialemediakanalen of blogs.
  • Je wil cijfers leren interpreteren en gebruiken voor communicatieplannen. Hiervoor ga je onder andere aan de slag met Google Analytics.Via SEO (Search Engine Optimization) leer je hoe je webpagina's hoog laatscoren bij zoekmachines.
  • Je goochelt met HTML-codes en Wordpress. Of je wil het dolgraag leren.
  • Je wordt een specialist in digitale marketing en communicatie door met vernieuwende werkvormen te werken én in een aangename leeromgeving.
  • Afgestudeerd? Dan kan je als Digital Media Manager aan de slag in event-, marketing- en communicatiebureaus, mediabedrijven, pr-agentschappen ..
Studenten communicatiemanagement thomas more met de logo's van sociale mediakanalen
checkered

De job van je leven

Bekijk onze verschillende trajecten

Digital Performance in verkort traject

  • Heb je al een bachelor Journalistiek, Media en Entertainment Business, KMO-management, Grafische en digitale media, Office Management of Toerisme en Recreatiemanagement? Of een master Communicatiewetenschappen, Meertalige Communicatie en Bedrijfscommunicatie? Dan kan je via het verkort traject een diploma Communicatie behalen.*
  • Je specialiseert als Digital Media Manager.
  • Je neemt 66 studiepunten op, verdeeld over één academiejaar.
  • Je volgt tijdens de week les in dagonderwijs.
  • Tijdens het eerste semester neem je deel aan een communicatiepitch voor een groot bedrijf, merk of organisatie met coaching van docenten en professionals uit het werkveld.
  • Tijdens het tweede semester doe je een stage van 15 weken.

* Heb je een ander diploma? Dan kan je met studietrajectbegeleider bekijken wat er mogelijk is.

 

Praktische informatie

  • Duur

    1 jaar (voltijds)

  • Studiepunten

    66

  • Waar

    Op de campus

Programma

Hieronder vind je een overzicht van de vakken (onder voorbehoud van wijzigingen), met per vak het aantal studiepunten per fase. Studiepunten drukken uit hoeveel uren je gemiddeld nodig hebt om de leerstof te verwerken (incl. lessen). Reken voor 1 studiepunt ongeveer 25 à 30 uren.

  • De belangrijkste vakken hebben we toegelicht in een blauwe tooltip.
  • Wil je van élk vak de gedetailleerde inhoud kennen? Check dan de programmagids.
Deze opleiding start niet in februari.

Onze troeven

Werk campagnes uit, in al hun virtuele glorie

Jij volgt de ontwikkelingen in digitale communicatie op de voet en schrikt niet van mobile marketing en online advertising. Je bent klaar om een digitale storyteller te worden die scherpe inhoud creëert voor alle social media kanalen of blogs.

Boost je performance op sociale media

Je wil cijfers leren interpreteren en gebruiken voor communicatieplannen. Daarvoor ga je onder andere aan de slag met Google Analytics. Via SEO (Search Engine Optimization) leer je hoe je webpagina's hoog laat scoren bij zoekmachines. Je goochelt met HTML-codes en Wordpress. Of je wil het dolgraag leren.

Get to work!

Je wordt een specialist in digitale marketing en communicatie. Onlyhumans, Boss Data, Studio 100, Influo, ZEB, The Reference ... het zijn maar enkele van de vele stagebedrijven die staan te popelen om met jou kennis te maken.

Persoonlijke begeleiding

Op de onthaaldag leer je de opleiding, je medestudenten en docenten kennen. Je krijgt eveneens een trajectbegeleider toegewezen; deze docent volgt jou gedurende je hele traject. Voor inhoudelijke vragen kan je overigens bij al je docenten aankloppen. De drempel student-docent is er laag.

Wil je graag wat hulp bij het verwerken van de leerstof? Neem dan deel aan PAL-groepen. Dit zijn kleine groepjes studenten die samen werken onder begeleiding van een student uit een hoger jaar.

Tijdens elke blokperiode richten we een ‘terugkommoment’ in zodat je indien gewenst aan alle docenten vragen kan stellen.

Binnen de opleiding besteden we natuurlijk ook aandacht aan studenten met een functiebeperking. Een aantal standaardfaciliteiten zijn reeds uitgewerkt, Andere kennen we op maat van de student toe.

Opleidingsmanager

Ann Van Damme

Voor al je vragen over de opleiding.

ann.vandamme@thomasmore.be +32 492 15 57 51
Trajectcoördinator

Peter Van Edom

Voor al je vragen over het traject Digital Media Manager.

peter.vanedom@thomasmore.be
Studietrajectbegeleider

Ynte De Maeyer

Voor al je vragen over een aangepast studietraject.

ynte.demaeyer@thomasmore.be

Aan het woord: onze studenten vertellen

Studeren in Mechelen

Mechelen is hip en happening. Een stad op studentenmaat. Met een cappuccino on the go van het station naar de campus. Na je examen lunchen in de zon en nog eventjes langs de winkel. Terug het leercentrum in om te studeren, boeken snel afzetten op kot en je kunt vertrekken om te gaan feesten! In Mechelen is alles dichtbij. #2800love, inderdaad!

Campus De Vest aan de Dijle
zigzag

Overtuigd? Schrijf je in!

Inschrijven

Ook interessant

Keuzetraject van de afstudeerrichting Commerciële Communicatie van de Professionele bachelor Communicatie

Brand Building en Content Creation

Een sterk merk, daaraan werken, dat motiveert je.

Afstudeerrichting van de Professionele bachelor Communicatie

Event, Concept en Organisatie

Word jij gelukkig van organiseren en plannen?
Keuzetraject van de afstudeerrichting Public Relations en Voorlichting van de Professionele bachelor Communicatie

PR & Media Influencer

Ben jij het strategisch denkende PR-talent voor event-, marketing- en communicatiebureaus, mediabedrijven, pr-agentschappen, …?
Keuzetraject van de afstudeerrichting Public Relations en Voorlichting van de Professionele bachelor Communicatie

Woordvoerder

Rad van tong, scherp van pen? Hou het hoofd koel en neem het woord!

#communicatiemanagement