Overslaan en naar de inhoud gaan

Praktische informatie

Onze opleiding is gericht op het ontwikkelen van een solide basis in marketing- en communicatievaardigheden die essentieel zijn voor een succesvolle loopbaan in deze sector. Na het eerste jaar van de opleiding hebben studenten de mogelijkheid om een specialisatie te kiezen, namelijk marketingsupport of communicatiesupport.

De opleiding wordt aangeboden in de vorm van voltijds dagonderwijs en heeft een duur van twee jaar.

 

In het curriculum zijn meerdere werkplekperiodes voorzien:

Voor Fase 1:

  Telemarketeer Marketingcommunicatie
Doel Drie weken lang werken als telemarketeer, sales-assistent of customer service medewerker. Gedurende drie weken aan de slag gaan op een marketing- of communicatieafdeling, waarbij de nadruk ligt op het ontwikkelen van communicatiemateriaal.
Fase Fase 1 Fase 1
Duurtijd 3 weken fulltime 3 weken fulltime
Periode medio januari - medio februari eind mei - medio juni

Voor Fase 2:
De student kiest tijdens de tweede fase voor de afstudeerrichting marketingsupport of communicatiesupport. In functie van deze keuze zal de student ook een werkplek kiezen.

  Exploratie Startende Professional
Doel De student zal gedurende deze periode kennis maken met alle facetten van de organisatie en in eerste instantie observeren en relatief eenvoudige taken op zich nemen. Samen met de mentor op de werkplek wordt er in deze periode ook gereflecteerd over een passend onderwerp voor het afstudeerproject van de student. In de daaropvolgende fase, de "Startende Professional," zal de student aan dit project werken. Op de werkplek voert de student zowel zelfstandige eenvoudige taken uit als leert hij complexere taken aanpakken. Bovendien werkt hij aan zijn afstudeerproject, waarvan het onderwerp samen met de mentor bepaald werd in de voorgaande fase ‚ÄúExploratie‚ÄĚ. Dit project dient een waardevolle bijdrage te leveren aan uw organisatie. Bovendien zal de student hierover een paper schrijven en dit aan het einde van het academiejaar voor een vakjury presenteren en verdedigen.
Fase Fase 2 Fase 2
Duurtijd 3 weken fulltime 16 weken
Periode medio januari - medio februari medio februari - medio juni

 

Overzicht en richtlijnen Marketing- en Communicatiesupport (Mechelen - Antwerpen)

In dit mentorenboekje vindt u alle informatie omtrent het werkplekleren in samenwerking met Thomas More samengebundeld.

Voor uw informatie kunt u de onderstaande werkplekscans raadplegen, die door onze student aan u zal worden voorgelegd na een succesvol sollicitatiegesprek. De werkplekleercoach van de hogeschool zal de goedkeuring van de werkplek voor de desbetreffende student al dan niet baseren op de gegevens die u op dat moment in dit document verstrekt.

Meer specifieke informatie vind je in de tabel hieronder:

Programma Richtlijnen - Werkplekscan
Marketing- en Communicatiesupport Telemarketeer
Marketing- en Communicatiesupport Marketingcommunicatie
Marketing- en Communicatiesupport Exploratie & Startende Professional - richting Marketing
Marketing- en Communicatiesupport Exploratie & Startende Professional - richting Communicatie
dots

Interesse? Geef je stageplaatsen door

We werken met een stageportaal. Bedrijven registreren zich in het portaal en kunnen stageplaatsen doorgeven. De stageovereenkomst en evaluaties verlopen via het portaal. Zo wordt alles centraal bewaard per student. 

Registreren

Vragen? Contacteer ons gerust.