Ga naar de hoofdinhoud

Praktische informatie

Deze opleiding is ontworpen voor studenten die graag hands-on leren en zich twee jaar lang willen onderdompelen in de boeiende wereld van marketing en communicatie. We integreren continu theorie met praktijk, waarbij onze studenten meer dan een derde van hun studietijd doorbrengen op de werkplek, waar ze leren in echte arbeidssituaties. In het eerste jaar maken ze kennis met sales & marketing en marketingcommunicatie. In het tweede jaar specialiseren ze zich verder, met de keuze tussen een focus op marketingsupport voor meer "sales driven" profielen, of communicatiesupport voor diegenen die meer aangetrokken zijn tot "communication driven" rollen. 

In het curriculum zijn meerdere werkplekperiodes voorzien: 

In het 1ste jaar: 

 

Commercial Skills 

Marketing Communication 

Doel

Leren in de praktijk op een verkoop- of customer serviceafdeling, voornamelijk gericht op het ontwikkelen van vaardigheden in klantinteractie.  

Leren in de praktijk op een marketingafdeling of in een communicatiebureau, voornamelijk gericht op het ontwikkelen van vaardigheden in het opmaken van communicatiemateriaal. 

Duurtijd

5 weken
(2 d/week in de eerste 3 weken, 
5 d/week in de laatste 2 weken) 

5 weken
(2 d/week in de eerste 3 weken, 
5 d/week in de laatste 2 weken) 

Periode

december – medio januari (exclusief kerstvakantie) 

medio mei – medio juni 

In het 2de jaar: 
In functie van de door de student gekozen specialisatie: 

 

Startende Professional Marketingsupport 

Startende Professional Communicatiesupport 

Doel

Leren in de praktijk op een marketing- of verkoopafdeling, voornamelijk gericht op het ontwikkelen van vaardigheden in het bieden van ondersteuning bij het opbouwen en in stand houden van klantenrelaties en het opzetten en opvolgen van commerciële acties. 

Leren in de praktijk op een marketingcommunicatieafdeling of in een communicatiebureau, voornamelijk gericht op het ontwikkelen van vaardigheden in het bieden van ondersteuning in het opzetten, uitvoeren en evalueren van allerhande communicatieprojecten. 

Duurtijd

16 weken (5 d/week) 

16 weken (5 d/week) 

Periode

medio februari – medio juni  

medio februari – medio juni  

Overzicht en richtlijnen Marketing- en Communicatiesupport (Mechelen - Antwerpen)

Wat meer informatie over de opleiding en het belang van het werkplekleren daarin, kan je terugvinden in deze informatiefiche

Je kan ook onderstaande werkplekscans raadplegen, die door onze student aan jou zal worden voorgelegd na een succesvol sollicitatiegesprek. De werkplekleercoach van de hogeschool zal de goedkeuring van de werkplek voor de desbetreffende student al dan niet baseren op de gegevens die jij op dat moment in dit document verstrekt. 

Meer gedetailleerde informatie over het programma van het Graduaat Marketing- & Communicatiesupport kan je hier vinden. 

dots

Interesse? Geef je werkplekken op

We werken met een portaal stage en werkplekleren. Bedrijven registreren zich in het portaal en kunnen werkplekken doorgeven. De werkplekovereenkomst en evaluaties verlopen via het portaal. Zo wordt alles centraal bewaard per student. 

Registreren

Vragen? Contacteer ons gerust.