Binnen Thomas More hechten we veel belang aan kwaliteit en kwaliteitszorg. Bij Thomas More steunt onze kwaliteitszorg op vier pijlers:
Thomas More zet sterk in op het creëren van een stevige kwaliteitscultuur. We willen voortdurend leren, verbeteren en innoveren, zodat we onze studenten versterken en de verwachtingen van studenten en werkveld overtreffen. We versterken en ontwikkelen kwaliteit door:
Iedereen is verantwoordelijk voor kwaliteit. Voor opleidingen betekent dit dat opleidingsteams eigenaar zijn van en verantwoordelijk voor de kwaliteit van onze opleidingen.
Kwaliteit realiseren door middel van continu leren, feedback, reflectie, adaptieve actie en een gedurfde focus op innovatie - onze kwaliteitscultuur.
Met de groeispiraal brengen we drie elementen van kwaliteitsontwikkeling en de relatie ertussen in beeld:
Niet het plan, het instrument of de methodiek zet de dingen in beweging, wel de actie en het proces dat die actie in gang zet.
Daarbij blijven onze opleidingen niet nodeloos steken in plannen maar gaan voldoende snel over tot actie. Het vragen van feedback bij haar stakeholders, het raadplegen van data, … en hierop reflecteren en bijsturen is essentieel met het oog op ontwikkeling en verbetering.
Via de groeispiraal wordt er systematisch gewerkt aan de kwaliteit van onze opleidingen. Het kwaliteitszorgsysteem van Thomas More omvat volgende elementen:
Thomas More staat zelf in voor de kwaliteit van haar onderwijs. Om de kwaliteit van haar onderwijs te borgen, ontwikkelde Thomas More een kwaliteitszorgsystematiek afgestemd op de cultuur en waarden van Thomas More. Hieronder gaan we dieper in op de verschillende facetten van onze kwaliteitszorgsystematiek.