'Bij Marcom kon ik al mijn creativiteit kwijt.'
Alexandra volgde het graduaat Marketing- en Communicatiesupport
Duur
2 jaar (voltijds)
Studiepunten
120
Toelatingsvoorwaarden
Bekijk de diplomavoorwaarden voor bachelors en graduaten.
Waar
Op de campus
Inschrijvingsgeld
Hieronder vind je een overzicht van de vakken (onder voorbehoud van wijzigingen), met per vak het aantal studiepunten per fase. Studiepunten drukken uit hoeveel uren je gemiddeld nodig hebt om de leerstof te verwerken (incl. lessen). Reken voor 1 studiepunt ongeveer 25 à 30 uren.
Fase | 1 | 2 | ||
Semester | 1 | 2 | 3 | 4 |
GEMEENSCHAPPELIJK | ||||
PROFESSIONEEL HANDELEN | ||||
Communicatievaardigheden | 4 | 3 | ||
Grafisch design | 5 | |||
Talentontwikkeling | 3 | |||
Internationale communicatie | 6 | |||
Office tools | 4 | |||
Rekenvaardigheden | 3 | |||
Financieel beheer | 4 | |||
MARKETING | ||||
Inleiding marketing | 4 | |||
Marktonderzoek | 4 | |||
E-commerce | 3 | |||
COMMUNICATIE | ||||
Sociale media | 4 | |||
Project eventorganisatie | 5 | |||
Corporate communication | 3 |
Fase | 1 | 2 | ||
Digital marketing | 3 | |||
Marketingcommunicatie | 3 | |||
INTEGRALE PRAKTIJKLEERLIJN | ||||
Verkenning van de sector | 5 | |||
Projecten voor het werkveld marketing | 5 | |||
Projecten voor het werkveld communicatie | 5 | |||
KEUZETRAJECT MARKETING | ||||
Commercial skills | 3 | |||
Customer support | 4 | |||
Cases marketing | 3 | |||
Verkenning van de specialisatie marketing | 7 | |||
Projecten in het werkveld marketing | 27 | |||
KEUZETRAJECT COMMUNICATIE | ||||
Copywriting | 4 | |||
Internationale communicatie | 8 | |||
Verkenning van de specialisatie communicatie | 7 | |||
Projecten in het werkveld communicatie | 27 |
Wil je deze opleiding starten in februari? Neem contact op met de trajectcoördinator.
Veel aandacht gaat naar de veranderende marktomstandigheden. Vernieuwingen onder invloed van het online gebeuren en social media worden geïntegreerd in deze opleiding.
Alles wordt uitvoerig geïllustreerd met praktische, bruikbare en herkenbare situaties die niet alleen aangeven wat een marketing- of communicatiemedewerker moet doen, maar ook hoe je dat het best kan doen.
De opleiding geeft studenten kansen om zich professioneel te vormen en persoonlijk te groeien in een multinationale omgeving.
Werkplekleren is één van de grote troeven van de opleiding.
Reeds vanaf fase 1 werk je aan projecten die van eerder ’klein en eenvoudig’ evolueren naar een uitgewerkt praktijkvoorbeeld in je afstudeerproject. Door de nauwe samenwerking met lokale KMO’s en organisaties krijg je praktijkervaring mee en blijft de opleiding up-to-date. Je werkt mee aan projecten in het werkveld.
Je krijg de mogelijkheid om tijdens je opleiding je horizonten te verruimen in een internationale context, via een internationaal uitwisselingsproject of werkplekleren bij een bedrijf of organisatie in het buitenland. Zuid-Afrika, Nederland, Roemenië, …
Als startende student krijg je een mentor toegewezen. Hij zal jou wegwijs maken op de campus en in de opleiding, zodat je snel startklaar bent en gemotiveerd aan de slag kan! De mentor is ook jullie vertrouwenspersoon waarbij je terecht kan voor allerlei vragen.
Voor al jouw vragen over de opleiding.
Een brede keuze opleidingen, gezelligheid troef en een straffe kotcommunity, dat is Campus Geel. De campus ligt midden in het groen en toch niet ver van het centrum. Tussen het station en de campus rijdt een pendelbus met een dienstregeling die is afgestemd op het lesrooster. Makkelijker kan niet! 'En hoe zit het met het studentenleven in Geel?' horen we je vragen. Aan animo en activiteiten geen gebrek. Met 700 kotstudenten en heel wat hyperactieve studentenverenigingen is Geel dé perfecte locatie voor een onvergetelijke studententijd!
Vlot, creatief en ondernemend? Help merken en producten de markt veroveren.
Een sterk merk, daaraan werken, dat motiveert je.
Ga je online even hard als offline?