Ga naar de hoofdinhoud
Onderzoeker

Geertje Leflot

Zorg en Welzijn - Mens en Welzijn

Geertje is  lector en onderzoeker binnen de afstudeerrichting School- en Pedagogische Psychologie en onderzoeksleider van de expertisecel Onderwijs en Opvoeding bij Thomas More Hogeschool in Antwerpen. 

Over Geertje

In 2010 behaalde Geertje Leflot haar doctoraat (“De rol van leerkrachten en leerlingen voor de aanpassing van kinderen in de lagere school: Een interventiestudent met de Good Behavior Game”) aan het centrum voor Schoolpsychologie van de KULeuven. Daar ontwikkelde haar passie voor (effectiviteits)onderzoek en preventieve interventies binnen de schoolse context.

Ondertussen is ze lector en onderzoeker binnen de afstudeerrichting School- en Pedagogische Psychologie en onderzoeksleider van de expertisecel Onderwijs en Opvoeding bij Thomas More Hogeschool in Antwerpen. Daar zet ze haar onderzoek verder en ondersteunt ze collega-onderzoekers in het opzetten en uitvoeren van hun onderzoek.

In samenwerking met en/of op vraag van de praktijk voerde ze reeds onderzoek uit naar verscheiden (preventieve) interventies binnen de schoolse en padagogische context (bv., TOPspel (ism de Sleutel en KULeuven), KiVa (ism KULeuven), Schoolondersteuning Arktos, Opvoedingsondersteuning +16 jaar…). Steeds streeft ze hierbij naar onderzoek op maat van de hulpvraag en op maat van de organisatie.