Ga naar de hoofdinhoud

Briljant Blenden

Ontwerpprincipes en praktische voorbeelden voor effectief blended hoger onderwijs

 

Hoe ontwerp je een briljante blend in het hoger onderwijs?
Laat je inspireren door didactische aanbevelingen, ontwerpmodellen en veel praktische voorbeelden in de handreiking ‘Briljant blenden’

Lees hier 'Briljant Blenden'!

Ontdek:
  • waarom scaffolding van de leerinhouden en het leerproces zo belangrijk is
  • hoe je dat aanpakt in een blended leeromgeving
  • hoe je leren van en met elkaar bevordert
  • hoe andere docenten dit aanpakken
  • hoe je feedback geeft die je studenten aan het werk zet en vooruit helpt.

De handreiking is het resultaat van inzichten uit twee wetenschappelijke reviewstudies van twee onafhankelijke onderzoeksteams.

Vanuit Expertisecentrum Onderwijs en Leren (ExCEL) van Thomas More-hogeschool onderzochten Milou de Smet en Claudio Vanhees samen met andere collega’s van Thomas More Onderzoek het effect van verschillende types blended onderwijs op de leeruitkomsten en psychosociale uitkomsten bij studenten in het hoger onderwijs.

Vanuit het Lectoraat Professionalisering van het Onderwijs van Zuyd Hogeschool | Zuyd University of Applied Sciences en het lectoraat Boundary Crossing van Fontys Hogeschool onderzochten Hanneke Theelen en Dave van Breukelen wat vanuit wetenschappelijk onderzoek bekend is over didactische strategieën, methoden en technieken voor het ontwerpen van e-learning.

We wensen je veel inspiratie en succes bij het ontwerpen van jouw blended onderwijs!