Ga naar de hoofdinhoud

Boek "Wijze Lessen - Digitale Didactiek" komt eraan!

Na een lange periode van blijde verwachting heeft onze arbeid intussen het manuscript ā€œWijze Lessen ā€“ Digitale Didactiekā€ gebaard. De volgende weken vindt samen metĀ  Ten Brink Uitgevers het nodige redactiewerk plaats. Het manuscript wordt ook gelezen door mensen met een achtergrond in het basisonderwijs, secundair/voortgezet onderwijs en experten ICT. We houden jullie op de hoogte van het verloop via onze kanalen, waarbij we enkele teasers prijsgeven die hopelijk jullie interesse voor het boek aanwakkeren.

In het boek ā€œWijze Lessen ā€“ Digitale Didactiekā€ beschrijven Wouter Buelens, Mitte Schroeven, Tim Surma, Kristel Vanhoyweghen en Paul A. Kirschner de kansen en aandachtspunten van de inzet van educatieve technologie (EdTech) in de klas. Het boek is complementair aan ā€œWijze lessen: Twaalf bouwstenen voor effectieve didactiekā€ en kent een gelijkaardige opbouw. In het eerste deel staan we stil bij een aantal digitale (r)evoluties die (nog niet) hebben plaatsgevonden, van de fonograaf tot de iPadscholen. In deel 2 beschrijven we algemene wetenschappelijke inzichten over de rol van technologie in de klas, gaande van hartverscheurende keuzes tussen scherm of papier, misvattingen over de ā€˜multitaskende digital nativesā€™, en de risicoā€™s van door EdTech veroorzaakte afleiding. Deze inzichten vormen de basis voor de twaalf bouwstenen in het derde deel, waarin wetenschappelijk onderbouwde didactische principes beschreven worden over hoe EdTech een meerwaarde kan betekenen voor je les en school.

dots

Wens je op de hoogte gebracht te worden van voorverkoop, publicatiedatum, boekvoorstelling...?

Laat dan hier je gegevens achter!

Projecten

Experten

Onderzoeker

Wouter Buelens

Expertise: digitale didactiek

Onderzoeker

Milou De Smet

Expertise: leer- en studeerstrategieƫn, schrijfdidactiek, digitale didactiek voor het hoger onderwijs

Begeleider professionele ontwikkeling

Mitte Schroeven

Expertise: digitale didactiek

Onderzoeker

Claudio Vanhees

Expertise:Ā  leesdidactiek, digitale didactiek voor het hoger onderwijs