
Met veel trots stellen wij graag onze nieuwe publicatie "Wijze Lessen. Digitale didactiek" voor!
In dit boek beschrijven Wouter Buelens, Mitte Schroeven, Tim Surma, Kristel Vanhoyweghen en Paul A. Kirschner de kansen en aandachtspunten van de inzet van EdTech in de klas.
Het boek is complementair aan āWijze lessen: Twaalf bouwstenen voor effectieve didactiekā en kent een gelijkaardige opbouw. In het eerste deel staan we stil bij een aantal digitale (r)evoluties die (nog niet) hebben plaatsgevonden, van de fonograaf tot de iPadscholen. In deel 2 beschrijven we algemene wetenschappelijke inzichten over de rol van technologie in de klas, gaande van hartverscheurende keuzes tussen scherm of papier, misvattingen over de āmultitaskende digital nativesā, en de risicoās van door EdTech veroorzaakte afleiding. Deze inzichten vormen de basis voor de twaalf bouwstenen in het derde deel, waarin wetenschappelijk onderbouwde didactische principes beschreven worden over hoe EdTech een meerwaarde kan betekenen voor je les en school.
Ben je er graag bij?
Schrijf je in via onderstaande buttons!