Ga naar de hoofdinhoud
Praktijkgids

Hoe geef je effectief blended hoger onderwijs vorm?

Praktijkaanbevelingen voor docenten

In het kader van het onderzoeksproject naar Effectief Blended Professioneel Hoger Onderwijs (EBHO) aan de Thomas More Hogeschool ontwikkelden collega’s dr. Claudio Vanhees en dr. Milou de Smet van het Expertisecentrum Onderwijs en Leren (ExCEL) op basis van een gezamenlijke reviewstudie met de collega’s van het Expertisecentrum Mens en Welzijn een leidraad voor docenten vol praktische tips en concrete handvatten voor de lespraktijk.

Download de praktijkgids

In het EBHO-onderzoeksproject willen we meer inzicht krijgen in de effectiviteit van blended onderwijs met betrekking tot de brede vorming van studenten in het professioneel hoger onderwijs, met aandacht voor zowel cognitieve leeruitkomsten als de bredere psychosociale vorming. Op die manier willen we docenten in dat professioneel hoger onderwijs wetenschappelijk onderbouwde handvatten aanreiken bij het ontwerpen van effectief blended onderwijs. Wil je zowel de leeruitkomsten als de psychosociale vorming van je studenten versterken? Neem dan een kijkje op de EBHO-projectpagina.

Download de praktijkgids
Student aan laptop

Projecten

Experten

Onderzoeker

Wouter Buelens

Expertise: digitale didactiek

Onderzoeker

Milou De Smet

Expertise: leer- en studeerstrategieën, schrijfdidactiek, digitale didactiek voor het hoger onderwijs

Begeleider professionele ontwikkeling

Mitte Schroeven

Expertise: digitale didactiek

Onderzoeker

Claudio Vanhees

Expertise:  leesdidactiek, digitale didactiek voor het hoger onderwijs