Ga naar de hoofdinhoud
BOEK | VORMINGEN

Wijze Lessen. Digitale didactiek

Nieuw boek 

In het boek¬†‚ÄúWijze Lessen ‚Äď Digitale Didactiek‚Ä̬†beschrijven¬†Wouter Buelens, Mitte Schroeven, Tim Surma, Kristel Vanhoyweghen en Paul A. Kirschner¬†de kansen en aandachtspunten van de inzet van educatieve technologie (EdTech) in de klas.¬†

Bestel het boek!
grid

Het boek is complementair aan¬†‚ÄúWijze lessen: Twaalf bouwstenen voor effectieve didactiek‚Ä̬†en kent een gelijkaardige opbouw. In het eerste deel staan we stil bij een aantal digitale (r)evoluties die (nog niet) hebben plaatsgevonden, van de fonograaf tot de iPadscholen. In deel 2 beschrijven we algemene wetenschappelijke inzichten over de rol van technologie in de klas, gaande van hartverscheurende keuzes tussen scherm of papier, misvattingen over de ‚Äėmultitaskende digital natives‚Äô, en de risico‚Äôs van door EdTech veroorzaakte afleiding. Deze inzichten vormen de basis voor de twaalf bouwstenen in het derde deel, waarin wetenschappelijk onderbouwde didactische principes beschreven worden over hoe EdTech een meerwaarde kan betekenen voor je les en school.

dots
Wat zeggen onze lezers?

Projecten

Experten

Onderzoeker

Wouter Buelens

Expertise: digitale didactiek

Begeleider professionele ontwikkeling

Mitte Schroeven

Expertise: digitale didactiek

Onderzoeker

Claudio Vanhees

Expertise:  leesdidactiek, digitale didactiek voor het hoger onderwijs